| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 11 de desembre de 2024


dilluns, 9 d'abril de 2007
>

Escollir el trajecte més curt




El mapa editat per l'associació de la Promoció del Transport (PTP) permet als usuaris escollir el trajecte més curt per desplaçar-se. Un dels creadors d'aquest plànol, Xavier Lujan, explica que han exhaurit els exemplars de la revista en què van publicar-lo i, a més, assegura que tenen moltes entrades a la web de gent que se'l vol baixar.

Fer servir aquest mapa «és senzill», segons Lujan. «En un trajecte sense transbordaments només s'ha de fer la mitjana del temps d'espera a la parada de sortida i sumar-hi la xifra o xifres existents entre les estacions.» A l'hora de comptar la durada d'un desplaçament en què és necessari canviar de mitjà de transport, «s'ha de sumar també el temps que es destina per fer el transbordament, que també està indicat en el mapa». Cal tenir en compte que quan algú, freqüentment, fa un mateix intercanvi sovint sap quin és el recorregut més curt.

Lujan explica que per anar de la Sagrera a Selva de Mar hi ha tres opcions possibles. La primera és anar amb metro de la Sagrera a Urquinaona amb la línia 1 i, en aquest punt, canviar a la línia 4 fins a Selva de Mar. El temps del trajecte és de 26 minuts i mig. Hi hauria una segona opció, que és més ràpida tot i fer més transbordaments. Consistiria, explica el portaveu de la PTP, en anar des de Sagrera al Clot amb la línia 1. Allà, agafar la línia 2 i baixar a la parada de la Pau, on es pot enllaçar amb la línia 4. La tercera i última opció és anar amb metro i tramvia. Agafar la línia 1 de metro des de l'estació de la Sagrera fins a les Glòries i allà anar amb tramvia fins a la Selva de Mar. Amb aquesta última alternativa només es tarda 17 minuts i mig, gairebé 10 minuts menys que en la primera opció. «Tot i això, la primera alternativa és la més utilitzada ja que només tenen en compte la xarxa de metro.» Lujan afegeix que «per sort, ara els plànols de metro també inclouen la xarxa de tramvia».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Integració tarifària, desintegració horària

>Un treball d'equip i de cronometratge

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.