| |||||
|
diumenge, 25 de març de 2007 > Els usuaris d'autobusos de Reus podran saber l'hora exacta de pas dels vehicles
L'Ajuntament implantarà l'any vinent un sistema electrònic informatiu a les parades més importantsMARIA RODRÍGUEZ. Reus Durant l'any 2006, més dos milions de reusencs van utilitzar el transport públic per desplaçar-se per Reus. Això representa el triple que fa deu anys. Després de la reestructuració de recorreguts del 2005, tot i que el nombre d'usuaris de la línia que va a l'aeroport ha baixat, en conjunt l'augment ha estat del 8,4%. Amb tot, encara calen més viatgers per arribar als dos milions i mig que s'havia fixat el consistori i per això estudia mesures per millorar el servei i així aconseguir que l'autobús guanyi més terreny al vehicle particular. Millorar la mobilitat a la ciutat de Reus reduint el volum de trànsit i la velocitat dels conductors ha estat un dels cavalls de batalla de l'equip de govern reusenc en aquests últims anys, entre d'altres motius, per l'alt nombre d'atropellaments.
Des del setembre de l'any passat, els usuaris d'autobusos de Reus ja poden saber les hores previstes de pas dels vehicles gràcies a uns cartells informatius, el problema és que són horaris aproximats. A partir de l'any vinent els usuaris podran saber les hores reals de pas del moment concret en què l'hagin d'agafar: «Serà una millora considerable perquè permetrà als usuaris aprofitar millor el temps.» Segons va explicar el regidor responsable de Reus Transport, SA, Eduard Ortiz, a l'últim consell d'administració de l'empresa municipal ja es va decidir començar a treballar per instal·lar aquest sistema electrònic que serà semblant al que hi ha a altres ciutats com ara Barcelona: «Tots els autobusos porten GPS, per tant, ja hi ha molt de guanyat. De moment ho instal·larem a les parades més importants, les que tenen marquesina.» Aquesta és una de les mesures del consistori per incentivar l'ús del transport públic a Reus. Una pràctica que ha augmentat considerablement en els últims anys, però que encara està per sota d'altres ciutats com per exemple Tarragona. La línia que ha registrat un augment més alt és la 20, que des de l'any passat va amb més freqüència del barri Immaculada al Sant Josep Obrer i és precisament la que utilitzen més viatgers, concretament un terç del total. Els nombre d'usuaris de la línia 30, que uneix el polígon Agro-Reus amb la ciutat també ha augmentat, gràcies a l'ampliació de l'horari, que va de cinc del matí a onze de la nit, per adaptar-lo als horaris laborals. Ara, l'Ajuntament estudia posar en marxa campanyes atractives per aconseguir que hi hagi més ciutadans que vagin a treballar amb autobús. L'única línia que ha registrat menys viatgers ha estat la que va a l'aeroport, «a causa de la reducció de vols que hi ha hagut». |
Augment total 2006 - 8,4% (2.191.044 viatgers) Augment per línies - 1% línies 10 - 22% línia 20 - 21% línies 30 - -18% línia 50 Bitllets - 55% targeta gratuïta - 24% senzill - 21% abonament 10 viatges Preu - 1 euro el bitllet senzill (el mateix des de fa dos anys) - 6 euros l'abonament de deu viatges (5,30 per a estudiants) - Gratuït per a jubilats amb rendes inferiors al salari mínim interprofessional |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|