dimecres, 21 de març de 2007 > Sortida de mercaderies
Un altre dels punts que va posar sobre la taula el sindicat va ser el ja tradicional reclam de reobertura de la línia ferroviària en desús entre Reus i Roda de Berà. Aquesta infraestructura permetria la sortida directa de les mercaderies perilloses que es transporten des de Constantí a Barcelona i la frontera francesa per mitjà de Roda. En l'actualitat, aquestes matèries han de maniobrar-se en la terminal de Reus per canviar l'orientació dels combois: una actuació que suposa un temps acumulat de més de dues hores i mitja fins a la seva arribada a Sant Vicenç de Calders, respecte dels 15 minuts que diuen que es tardaria amb la ruta alternativa. Per evidenciar-ne la viabilitat, el sindicat està acabant un informe tècnic que remetran a Pérez, qui va afirmar que està disposat a estudiar-lo. Tot i això, va advertir que fer realitat aquesta proposta pot ser complicat perquè «alguns d'aquests trams ja queden coberts per la línia del tren d'alta velocitat (TAV)».
|