El conseller d'Innovació i Empresa, Josep Huguet, va presentar ahir, durant el Fòrum d'Empreses de l'Automoció, un pla per «donar suport a la internacionalització de les empreses catalanes del sector», segons el conseller, amb el punt de mira més centrat en les firmes dedicades a subministrar components i serveis auxiliars. Huguet va insistir en la necessitat de sortir a l'exterior, però també en el fet que les firmes instal·lades a Catalunya «cooperin més entre elles», ja que un dels grans problemes del teixit empresarial és «l'individualisme». El govern reclama que les empreses valorin la possibilitat d'agrupar-se per constituir aliances o fusions a l'exterior, i implantar-se així a prop de les constructores d'automòbils multinacionals que se situen en àrees com ara l'est d'Europa, la Xina i l'Índia. A Catalunya, entre constructors i proveïdors, operen 463 empreses, amb més de 44.000 empleats. El problema és que 300 empreses es dediquen exclusivament a la fabricació d'equips i components, tot i que ho fan bàsicament per a les grans plantes productives de Seat, Nissan i Iveco. El pla governamental inclou vuit grans actuacions, com ara la creació de grups d'exportació en origen i destinació, l'elaboració d'estudis de prospecció de mercats i clients, un mapa de posicionament del sector a Catalunya i un programa de planificació internacional.
NUL·LITATS RATIFICADES
També ahir, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va ratificar tres sentències més de nul·litat ja en són 30 obtingudes pel col·lectiu d'advocats Ronda sobre alguns dels 660 acomiadaments del 2006 a Seat. Pel col·lectiu, «es confirma la discriminació sindical» cap a afiliats al sindicat CGT.