La Comissió d'Urbanisme de Catalunya ha acordat avançar i començar a redactar la planificació urbanística de l'entorn de l'aeroport de Girona. Aquest pla s'inclou dins el pla director de l'àrea urbana de Girona, que es començarà a fer l'any vinent. Però l'atracció que ha generat l'aeroport i l'important creixement de la zona que l'envolta ha fet decidir el govern de la Generalitat a avançar l'ordenació urbanística d'aquest àmbit i posteriorment se l'inclourà al pla director del sistema urbà de Girona.
En la redacció d'aquest planejament es tindrà en compte el màxim creixement possible de l'aeroport el projecte preveu augmentar la superfície en 2.130.000 m² fins a superar els 4.000.000 i abastarà els municipis d'Aiguaviva, Riudellots, Vilobí i Fornells. Un altre dels punts que caldrà considerar és la ubicació estratègica de l'aeroport, amb la demanda de mobilitat que genera, i el fet que ha de conviure amb grans infraestructures com l'N-II, l'AP-7 o el TAV.
Aquest pla inclourà, per exemple, la reserva per a la segona pista de l'aeroport, les zones de passatgers, les infraestructures, un heliport, una possible estació del TAV o les activitats de l'entorn comercials, hoteleres o lúdiques. I també els terrenys que ja ha començat a comprar l'Incasol, entre l'N-II, l'AP-7 i el TAV, amb l'objectiu que s'hi situïn empreses. Es parla, per exemple, dels dipòsits de la Companyia Logística d'Hidrocarburs, que ara són a l'Avellaneda.