| |||||
|
divendres, 2 de març de 2007 > Entren a Barcelona 50.000 cotxes diaris més pels problemes a Rodalies
Jordi Hereu reclama inversions per doblar la capacitat de transport públicD. MARÍN A. BALLBONA. Barcelona Els problemes a la xarxa de Rodalies durant les últimes setmanes han incrementat el trànsit de cotxes d'entrada a Barcelona amb unes puntes de 50.000 vehicles diaris més. L'alcalde Jordi Hereu va dir ahir que aquesta xifra tira per terra part de la feina feta de l'Ajuntament en matèria de mobilitat, i va citar els prop de 90.000 vehicles diaris que la implantació de l'àrea verda d'aparcament ha fet treure de la circulació. Hereu va reclamar inversions i un nou pla d'infraestructures metropolità. Hereu va advertir que durant els darrers temps el servei de Rodalies, que va tenir l'última millora l'any 1992, ja està donant senyals d'haver-se quedat al darrere de les necessitats actuals de la ciutat i de l'augment de la mobilitat metropolitana.
Jordi Hereu confia que l'augment de 50.000 vehicles més als accessos a la ciutat sigui una situació «circumstancial» pels problemes que ha patit el servei ferroviari les últimes setmanes i que no es converteixi en una situació estructural, amb l'abandó d'alguns usuaris del tren en benefici del cotxe. L'alcalde ho va dir ahir als periodistes moments abans de la conferència anual davant del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, que va dedicar precisament a la sostenibilitat, el medi ambient i la mobilitat sostenible a la ciutat. En el mateix escenari el seu predecessor, Joan Clos, va reclamar fa un any i mig un pla per a Rodalies que doblés la capacitat del servei a l'àrea metropolitana, ja que el transport i la mobilitat eren «clau» per al desenvolupament econòmic de la ciutat i del conjunt de l'àrea metropolitana. Hereu va fer seva aquesta reflexió i va advertir que durant els darrers temps el servei de Rodalies, que va tenir l'última millora el 1992, ja està donant senyals d'haver-se quedat al darrere de les necessitats actuals de la ciutat i de l'augment de la mobilitat metropolitana. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>«Guardo justificants del 1981» >Només un sabotatge >El TAV Pontós-Borrassà >Figueres vol que a la nova estació de tren hi hagi la de busos i que sigui més gran |
|