| |||||
|
dijous, 1 de març de 2007 > Punt i a part. Tres possibles sabotatges aturen durant més d'una hora el servei de Rodalies
Dos incendis simultanis i un tall del cablejat a la tarda afecten la senyalització i col·lapsen fins a la nit tota la xarxaP. MERCADÉ D. MARÍN. Barcelona Un incendi al túnel entre la plaça Catalunya i l'estació de Sants va provocar ahir a la tarda retards en totes les línies de Renfe, sobretot a les línies de Rodalies, fins a mitjanit. Va passar a dos quarts de vuit del vespre, en plena hora punta de tornada de la feina. Al mateix temps, dos incidents similars afectaven la senyalització a Castellbisbal i Sant Andreu Comtal. Milers de viatgers van resultar afectats pels retards. Alguns van perdre els nervis a l'estació de Sants i van apedregar un tren. Adif va emetre al vespre un comunicat en què apuntava que les tres incidències podrien haver estat provocades. Va passar el mateix dia que el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, reconeixia que el servei ferroviari de l'àrea de Barcelona pateix un dèficit d'inversions històric.
Entre les 19.25 i les 20.00 hores es van produir els dos incendis, a Sants i Castellbisbal, i el tall del cablejat, a Sant Andreu, i tots ells van afectar el sistema de senyalització que regula la circulació de trens, cosa que porta l'empresa estatal Adif a apuntar que van ser provocats. Adif ha posat el cas en mans dels Mossos d'Esquadra. Agents dels Mossos van visitar els punts afectats per investigar les causes dels fets. L'incendi més greu es va produir al túnel entre la plaça Catalunya i l'estació de Sants. Unes fustes van cremar al costat dels cables de la senyalització. En un primer moment la situació va ser caòtica. Alguns agents de la seguretat privada d'Adif van entrar al túnel des de l'estació de Sants per apagar el foc amb extintors. El servei es va suspendre. Cap tren de les línies C1, C3, C4 i C7 ni els regionals amb destinació Tarragona van poder circular durant molts minuts, i quan van poder fer-ho circulaven molt lentament: la senyalització per donar pas a cada tren a dins del túnel s'havia d'activar manualment. Fins al moment de tancar aquesta edició Adif no havia anunciat la reparació de la senyalització automàtica. La resta de línies de Rodalies, les de mitjana distància i els trens de llarg recorregut també van patir retards en el moment de sortir de Sants, alguns de més d'una hora. El servei no es va anar normalitzant fins a la nit. Cap a les 9 del vespre encara sortien trens de Sants que estaven anunciats per a dos quarts de 8, alguns de llarg recorregut. Les aglomeracions de gent que s'esperava a les andanes mentre no passava cap tren van fer més dura l'espera en estacions d'andana estreta com ara la de la plaça Catalunya. I els primers combois, un cop es va restablir el servei amb greus retards, anaven tan plens que no tothom hi podia pujar. Es dóna la circumstància que una altra incidència ja estava provocant retards des de les 6 de la tarda a la línia C2 i a la de l'aeroport per un tren que presentava problemes i va haver de ser revisat a mig trajecte. Els grups catalans van aprofitar el debat parlamentari, produït abans de les greus incidències de la tarda, per reclamar el traspàs immediat del servei ferroviari a la Generalitat. Precisament una convocatòria d'usuaris anònims tramesa per internet durant els últims dies ha convocat per avui una jornada de protesta consistent a no pagar cap bitllet en els trajectes que es facin avui. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|