| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 1 de setembre de 2024


dijous, 1 de març de 2007
>

A Star Alliance li falta «hub» al sud




La manca d'un aeroport de connexió al sud d'Europa de l'aliança líder, Star Alliance, així com el fet que Spanair se sentís desplaçada per Aena de la T-4 madrilenya el dia que es va adjudicar de manera integral a Iberia, expliquen que aquest gran grup aeri hagi fet la proposta més ambiciosa per a Barcelona, la més explícita i abans que ningú. L'economista Ramon Tremosa no dubta a dir que Star Alliance ofereix la millor expectativa per a Barcelona i Catalunya. Té dos gegants americans com són United Airlines i US Airways i tres asiàtics, Singapore Airlines, la japonesa ANA i la tailandesa Thai, entre d'altres. «En un país normal, la T-Sud faria els vols intercontinentals i els regionals i continentals punt a punt, les terminals actuals», conclou Tremosa pel que fa a l'adjudicació. Monagas i Panadero creuen que la T-Sud hauria de ser, com a molt, per a dues aliances si se'ls vol permetre el creixement i la connexió de vols però avisen que el primer pas és crear una «massa crítica» de passatgers provinents de totes les ribes del Mediterrani i tot l'Estat espanyol per poder alimentar un futur centre de connexió amb vols directes de llarg recorregut cap als quatre continents deslligats avui del Prat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Cap aliança aèria pretén fer ara al Prat un centre de connexió de vols transoceànics

>130 imputats més pel caos al Prat.. Spanair promet obrir 19 vols a l'Est, el Pròxim Orient i Àfrica si va a la T-Sud amb els socis

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.