dimecres, 28 de febrer de 2007 > Un informe apunta l'aïllament de la terminal
I.M..
Valls La xarxa del TAV tindrà un efecte superior en les activitats terciàries de l'economia del Camp, les que fomenten el coneixement, les relacions entre les persones, el turisme i les compres detallistes. Agustí Segarra, del Grup de Recerca d'Indústria i Territori (GRIT) de la Universitat Rovira i Virgili (URV), feia les primeres reflexions a partir d'un estudi sobre l'impacte que el TAV tindrà al Camp de Tarragona i va remarcar que els agents econòmics i polítics admeten que «el tren per si mateix no és un impuls a la dinamització territorial», si no s'integra en projectes locals o territorials. Segarra va remarcar la condició de l'aïllament de l'estació del TAV, un emplaçament que «implicarà la necessitat d'una accessibilitat superior a l'actual». Va dir que s'ha d'optimitzar la situació de l'estació, «que no està en un lloc adequat», però que «té un component metropolità molt important». Sobre la pressió urbanística que tindrà sobre els municipis propers, el GRIT conclou que en matèria urbanística seran necessaris uns plantejaments més amplis: «Figures de coordinació supramunicipal, de caire urbanístic i de transport». En aquest sentit, el professor de la URV va especificar l'obligació que les ciutats més properes tindran de crear un efecte xarxa entre elles. L'estudi del CRIT, presentat en el marc de l'informe de conjuntura que impulsen les quatre cambres de comerç de la demarcació, avalua en 700.000 el nombre de passatgers anuals que passaran per l'estació els propers cinc anys i alerta del perill que les Terres de l'Ebre quedin al marge dels beneficis que es poden recollir. En aquest cas, recomanen que es rendibilitzi la línia entre Tarragona i Castelló.
|