El Butlletí Oficial de l'Estado (BOE) va publicar ahir la declaració d'impacte ambiental, un any i dos mesos després que s'aprovés l'estudi informatiu d'aquest tram de TAV a la ciutat. És un tràmit que se sol fer en sis mesos. Segons l'Ajuntament, els estudis s'han allargat perquè s'ha filat prim amb l'afectació ferroviària, perquè les obres no aturin la circulació de trens de rodalies.
Finalment, el document no recull cap novetat significativa respecte al que ja preveia l'estudi informatiu. L'estudi detalla com s'hauran de fer els treballs perquè no es talli en dos l'aqüífer del pla de Barcelona, i en matèria de vibracions i sorolls dóna per bo el sistema constructiu proposat de Foment.
Ara el ministeri haurà de resoldre les al·legacions. Un cop fet això, l'empresa estatal Adif podrà aprovar els projectes constructius de les vies d'alta velocitat, recol·locar les de rodalies, l'estació del TAV de la Sagrera, una nova estació de rodalies Sant Andreu Comtal i la llosa que taparà les vies.
Paral·lelament, l'Ajuntament podrà aprovar ara els plans urbanístics de la superfície, que inclouen pisos, oficines, equipaments i un parc lineal de 3,5 quilòmetres al llarg d'aquest corredor ferroviari.