Amb aquesta ja són tres les vegades que CiU ha canviat de parer. Primer hi va donar suport, després es va abstenir i ara demana que es paralitzi el projecte per donar temps a «tenir en compte totes les opinions». Joan Mora ho justifica pels canvis que s'han fet en el projecte, en el qual inicialment no es tocava cap element protegit. Mora també va insistir a dir que no s'oposa a l'arribada de l'anomenada «locomotora comercial», perquè entén que és una bona oportunitat per a l'economia de la ciutat. Però en el que sí que està en contra és en la manera com s'està portant a terme el procés per modificar la catalogació de la fàbrica per permetre que pugui anar a terra. Segons l'alcaldable nacionalista, «els interessos privats dirigeixen el govern municipal i passen per sobre del patrimoni arquitectònic». El candidat, a més de defensar l'obertura d'un procés de revisió del catàleg, creu que es podria construir un centre comercial més petit dels 22.000 m² actuals passar a 18.000 perquè es pogués conservar tot el conjunt industrial. Una opció que el govern municipal va tenir sobre la taula però que finalment va rebutjar per la dificultat d'encabir-hi el futur edifici.
MÉS DE 2.700 FIRMES
D'altra banda, la plataforma en contra de l'enderroc de les naus de Can Fàbregas i de Caralt ja ha entregat a l'Ajuntament les prop de 2.700 signatures que ha recollit. L'entitat també té previst entrar les mateixes al·legacions al registre de la Generalitat.