| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


dijous, 15 de febrer de 2007
>

Trànsit reduirà la velocitat a les vies d'accés a Barcelona per minimitzar la congestió diària

Senyals variables lluminosos indicaran en cada moment els límits de circulació

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
Un sistema de velocitat variable. Aquest és el projecte que desenvoluparà el Servei Català de Trànsit (SCT) per minimitzar l'impacte de la congestió diària. Per evitar que milers de conductors es quedin atrapats a les hores punta a les vies d'accés a Barcelona, com passa cada dia, s'adequarà la velocitat al nombre de vehicles que hi circulin. D'aquesta manera, es millorarà la fluïdesa, es reduirà la contaminació que provoquen les retencions i es disminuirà el nombre d'accidents.


+ Retencions a l'autopista C-58, a l'altura de Cerdanyola del Vallès.

Un cotxe que entri a l'autopista C-58 a Sabadell es trobarà amb un senyal de trànsit lluminós que l'obligarà a circular, per exemple, a 60 km/h. Quan arribi a Montcada i Reixac potser haurà de reduir la marxa fins als 50 km/h. Això sí, quan entri a l'avinguda Meridiana de Barcelona no s'haurà aturat en cap moment. Aquesta és una situació idíl·lica ara, sobretot a les hores punta, de set a deu del matí i de sis a set de la tarda. Perquè els col·lapses viaris disminueixin al mínim, Trànsit està elaborant un projecte en què la velocitat de les carreteres i autopistes variarà depenent del nombre de vehicles que ocupin la via. El director del SCT, Josep Pérez Moya, va assegurar que «mai eliminarem la congestions, però sí que podem minimitzar-ne els efectes».

Des de principis d'any, els responsables de Trànsit estan analitzant la circulació als accessos a Barcelona per buscar la màxima fluïdesa. Parteixen de la base que la capacitat màxima d'una carretera s'obté circulant entre 60 km/h i 80 km/h. Aquest estudi s'ha accelerat després que el Departament de Medi Ambient anunciés que es limitarà la velocitat a 80 km/h. Quan aquesta mesura sigui efectiva, Trànsit posarà en marxa el seu projecte en un any com a màxim.



RENOVAR ELS SENYALS
Les vies afectades seran l'autopista del Maresme, la del Vallès, la del Garraf i les vies del Baix Llobregat Nord i Sud. En aquesta part de la xarxa viària, se substituiran els senyals de trànsit tradicionals que marquen quin és el límit de velocitat. En el seu lloc hi haurà uns senyals lluminosos rectangulars que indicaran en cada moment la velocitat a la qual es permet circular. Aquesta dada es decidirà des de la central de Trànsit segons l'ocupació de la carretera. En els panells informatius també hi apareixeran els quilòmetres per hora a què es podrà conduir.

Per controlar que els nous límits variables es respectin, s'instal·laran més radars. Malgrat això, Pérez Moya va avançar que abans d'aplicar aquesta mesura es farà una campanya informativa perquè els usuaris s'adaptin al nou sistema de conducció. Durant les primeres setmanes no s'enviaran multes als infractors sinó advertències.

Quan la mesura estigui a ple rendiment, Trànsit demanarà al Departament de Medi Ambient informació en línia sobre els nivells de contaminació. Aquest serà un altre criteri per limitar la velocitat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una vaga massiva i sense serveis mínims deixa 200.000 usuaris sense autobús

>El govern modificarà els límits de velocitat en funció del trànsit a l'àrea metropolitana

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.