| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 23 de novembre de 2024


dissabte, 20 de gener de 2007
>

Les empreses de l'antiga carretera de València a Tortosa demanen una rotonda en l'accés a l'eix de l'Ebre

Carreteres només preveu eliminar el gir a l'esquerra, per millorar la seguretat

GUSTAU MORENO. Tortosa
Un grup d'empresaris i veïns de l'antiga carretera de València van fer públic ahir un document per manifestar el seu malestar per la supressió de l'accés directe a la C-12 (eix de l'Ebre) en direcció a Amposta, una mesura de seguretat prevista per la direcció general de Carreteres en les obres que ja està executant en la mateixa via. Els empresaris han alertat que ja han perdut activitat comercial i reclamen la construcció de la rotonda que l'Ajuntament ha dibuixat al pla parcial de l'horta de Sant Vicent.


+ El portaveu dels empresaris, Jordi Chavarria, camí de la cruïlla amb l'eix de l'Ebre. Foto: G.M.
El col·lectiu format per un grup de veïns i nou empresaris de l'antiga carretera de València, als afores de Tortosa, no volen que la direcció general de Carreteres elimini l'accés directe a l'eix de l'Ebre en direcció a Amposta. L'eliminació del carril d'espera és una mesura per millorar la seguretat en el trànsit, en el marc de les obres que fa Carreteres per renovar les diferents travesseres urbanes, abans de cedir la seua titularitat a l'Ajuntament. Però els afectats consideren que el millor seria construir-hi la rotonda dibuixada per l'Ajuntament al pla parcial de l'horta de Sant Vicent, ja que a partir d'ara els conductors hauran de girar a la dreta i arribar fins a la rotonda de Soldebre, per poder fer el canvi de direcció i marxar cap a Vinallop i Amposta. «Si finalment es fa el que preveu Carreteres, que només vol estalviar-se la rotonda per abaratir costos, les empreses perdrem aparador i usuaris», va advertir el portaveu dels afectats, Jordi Chavarria. En aquest sentit, va recordar que l'antiga carretera de València té més de 1.000 usuaris diaris, i que al sector hi ha una desena d'empreses amb més de 100 treballadors. Segons Chavarria, des que van començar les obres ja s'ha pogut constatar el col·lapse circulatori que produeix l'eliminació de la sortida cap a l'esquerra, tant al carrer Amposta com a la rotonda de Soldebre. Un caos que encara s'agreujarà més, va alertar Chavarria, quan l'estació de servei Estadi ampliï el seu pàrquing de vehicles industrials, que tindrà una capacitat per a un centenar d'autocars i camions de gran tonatge. Segons Chavarria, els tràilers ja tenen molts de problemes per fer els girs a la rotonda de Soldebre, que no té les mides òptimes.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Dos mesos «tallats»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.