| |||||
|
dissabte, 20 de gener de 2007 > L'Euromed Tarragona-Barcelona és un 75% més car que l'AVE Madrid-Toledo
Un estudi d'ERC denuncia que a banda del preu més barat el trajecte castellà ofereix abonamentsÒ. MESEGUER. Tarragona La federació d'Esquerra Republicana al Camp de Tarragona va anunciar ahir que treballarà perquè es reparin greuges com la diferència de preus en el bitllet entre els trams Madrid-Toledo (AVE) i Camp de Tarragona-Lleida (TAV) o Tarragona-Barcelona amb trens de velocitat alta com l'Euromed. En aquest últim cas, el preu per quilòmetre pot resultar fins a un 75% més car que en el recorregut entre Toledo i la capital de l'Estat amb el TAV. D'altra banda, l'associació d'usuaris Tarraco de Tarragona va denunciar ahir un nou augment del 4,7% en el preu dels taxis i el sistema de llicències a l'estació del Camp.
Segons un estudi comparatiu fet pels republicans, anar de Madrid a Toledo (74 quilòmetres) en classe turista costa 8,60 euros. Deduint el preu resultant per quilòmetre (0,116 euros), el trajecte entre Lleida i la Secuita (91 quilòmetres) hauria de costar 10,55 euros i, en canvi, en val 15,20. A més, els usuaris de la línia del TAV Madrid-Toledo poden gaudir d'abonaments per 50 viatges, a diferència dels viatgers de Lleida i Tarragona. Amb l'abonament, el preu per quilòmetre s'abarateix fins als 0,049 euros. Amb aquesta referència, el cost del recorregut entre Lleida i el Camp pot arribar a sortir un 70,6% més car. El greuge, segons va denunciar ahir el senador d'Esquerra Lluís Aragonès, encara és més flagrant respecte dels trens de velocitat alta Euromed, Talgo o Arco. En una proposició no de llei que ERC presentarà a la comissió de Foment del Congrés, els republicans exposen que un ciutadà que es desplaci diàriament de Madrid a Toledo es gastarà 37,20 euros setmanals, i el que viatgi cada dia entre Barcelona i Tarragona, al cap de la setmana s'haurà gastat entre 146 (amb Arco) i 172 euros (amb Euromed). El preu per quilòmetre surt fins a un 74,8% més car. En la proposició, ERC insta el govern a rebaixar el preu del bitllet entre Barcelona i Tarragona, a implantar abonaments de descompte i a incrementar la freqüència de trens al matí. La línia convencional entre Tarragona i Reus és l'altre objectiu d'Esquerra, que torna a lamentar que no hi hagi abonaments mensuals de 10 viatges i de 30 dies entre les dues ciutats ni es pugui treure el bitllet Reus-Tarragona o Tarragona-Reus a les màquines expenedores. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>CiU també demana descomptes >20.000 usuaris el primer mes >CiU no vol el risc per a la Sagrada Família si el TAV no té parada a Passeig de Gràcia |
|