Joan Sabaté afirma que la «insuficient inversió pública quant a infraestructures» és la gran assignatura pendent del territori. «Necessitem aquesta millora en infraestructures perquè és la base del nostre desenvolupament», hi afegeix l'alcalde de Tortosa en el primer paràgraf de l'article que ha enviat aquesta setmana a la premsa. Segons Sabaté, cal garantir el paper de sortida natural al mar que la vall de l'Ebre va perdre amb la construcció del ferrocarril, durant la segona meitat del segle XIX. Per l'alcalde, «la recuperació del paper tradicional de les Terres de l'Ebre com a nexe i mitjà de comunicacions contribuirà a estructurar i recuperar un territori que té un paper important a desenvolupar dintre de Catalunya». Tot seguit, l'article de Sabaté assenyala que «cal treballar fort», tot i que adverteix que el territori ja va «pel bon camí». Així, Sabaté recorda que el territori ha aconseguit que el Ministeri de Foment haja dissenyat la nova autovia A-7 per l'interior del Baix Ebre i del Montsià, travessant l'eix de l'Ebre desdoblat, que la Generalitat també perllongarà fins al port dels Alfacs i Alcanar. «En aquest escenari, la perllongació de l'autovia A-68 de Saragossa i Alcanyís a Gandesa, i per Tortosa i Amposta fins al port dels Alfacs, és una opció estratègicament important per a les Terres de l'Ebre», insisteix Sabaté. Segons l'alcalde tortosí, aquesta opció completa el mapa d'infraestructures de llarg recorregut.
L'article de Sabaté conclou que la continuïtat de l'A-68 per la carretera N-420 fins a Gandesa, amb el desdoblament de la C-43 i l'eix de l'Ebre, garanteix la seua connexió amb el corredor mediterrani, i per tant «la sortida de l'Aragó al mar que molts sectors socials, econòmics i polítics d'aquesta comunitat estan reclamant». Però Sabaté adverteix que el disseny de les infraestructures ha d'anar en paral·lel al consens de tots els pobles i ciutats del territori, «més enllà d'un interès localista que ha d'acabar beneficiant tothom en particular i el territori en general». L'alcalde hi afegeix que «no és una cabòria momentània», que demani la connexió amb els Alfacs perquè aquest port siga part del front portuari català i «un revulsiu per al desenvolupament industrial i econòmic» del territori. Sabaté recorda que la infraestructura ja estava prevista al pla estratègic del PSC. A més, també cita la lliçó inaugural que ell mateix va pronunciar el 1986 com a director delegat del centre de formació professional de Sant Carles de la Ràpita, en què ja defensava la proposta.