| |||||
|
dimecres, 17 de gener de 2007 > Ciutat Vella tindrà al març les primeres 200 bicicletes municipals de lloguer de Barcelona
A final d'any s'hauran repartit 3.000 vehicles a 200 punts de la ciutatROSA M. BRAVO. Barcelona El 23 de març circularan a Barcelona les primeres 200 bicicletes del sistema públic de lloguer d'aquests vehicles. A final d'any, a la ciutat hi haurà 3.000 bicicletes repartides a 200 punts que els ciutadans podran utilitzar de manera gratuïta durant mitja hora i pagant un màxim de 90 cèntims fins a dues hores. Aquesta iniciativa, copiada d'altres ciutats europees com ara Lió, Estocolm i Oslo, s'iniciarà a Ciutat Vella i l'Eixample i progressivament s'estendrà a la major part de barris de la ciutat.
L'Ajuntament ha posat en mans de l'empresa ClearChannel la implantació a la ciutat d'un sistema de lloguer de bicicletes que consisteix en la instal·lació de 14 dispensadors automàtics amb 15 vehicles cadascun. Aquests dispensadors estaran instal·lats al districte de Ciutat Vella. El nombre de bicicletes disponibles s'augmentarà de manera progressiva: l'1 de maig n'hi haurà 750 i es cobrirà l'Eixample, l'1 de juliol, 1.500, i a finals d'any, 3.000, amb la qual cosa es donarà servei també a Sant Martí, Sant Andreu, les Corts i Horta. Els vehicles es podran retirar d'un dispensador i tornar-lo a qualsevol altre, sempre que hi hagi espai. Si no, l'usuari haurà de buscar un altre punt, que no estarà a una distància superior a 300 metres. Els usuaris que prèviament hagin sol·licitat una targeta d'abonament, que podrà ser anual o setmanal, podran retirar un dels vehicles un cop un lector hagi comprovat la targeta. La primera mitja hora d'utilització serà gratuïta. A partir del minut 31, es cobrarà 30 cèntims per cada mitja hora fins a arribar a les dues hores, que és el temps màxim que es podrà fer servir. L'Ajuntament establirà unes penalitzacions, que encara s'estan estudiant, per a qui sobrepassi aquest límit. El preu de l'abonament setmanal serà d'un euro i el de l'anual, de 24 euros. De manera promocional, entre el 23 de març i l'1 de juliol es podrà adquirir un abonament anual per sis euros. Tots els ciutadans podran utilitzar el serveia Lió, per exemple, està restringit als estrangers, sempre que tinguin targeta de crèdit, que serà el sistema de pagament. El regidor de Mobilitat, Ferran Julian, i l'alcalde, Jordi Hereu, van explicar ahir que aquest mecanisme s'ha concebut com un sistema de transport sostenible i no un element per al lleure. Aquesta afirmació té la raó de ser perquè un dels temors de les empreses que lloguen bicicletes als turistes és que el sistema municipal els faci competència. «L'experiència en altres ciutats ens diu que això no passa», va afirmar Julian. La filosofia del sistema és la intermodalitat. És a dir, que actuï complementàriament amb el transport públic. Per això es col·locaran els dispensadors a la sortida d'estacions de metro, trens i busos, i també a la porta d'equipaments i de centres d'oci. La iniciativa costarà a l'Ajuntament 4,4 milions d'euros anuals, provinents segons Julian dels excedents de l'àrea verda. Provocarà que a la ciutat es dobli el nombre de bicicletes en moviment, ja que en circularan entre 70.000 i 80.000. Tot i això, el consistori només treballa en la creació de 22 quilòmetres de carril bici, que s'afegiran als 128 que hi ha ara. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|