| |||||
|
dimarts, 16 de gener de 2007 > Encàrrecs a cop de pedal
Creen la primera empresa de repartiment i missatgeria en bicicleta a les comarques gironinesla contra MAR VICENTE.
Recuperar la feina del que havia estat el noi dels encàrrecs, però a cop de pedal. Aquesta és la idea de Guillem Boix i Paco Molinero, dos amants de la bicicleta, que fa quatre mesos van engegar la primera empresa de repartiment i missatgeria en bicicleta de les comarques gironines. Es van posar en contacte a través de la plataforma Mou-te en Bici. En vista dels problemes de saturació del trànsit de Girona, Boix i Molinero van creure que la ciutat necessitava una manera de fer el repartiment més «ràpida, eficient i neta». A més, compartien la idea que Girona és un lloc idoni per a una activitat com aquesta perquè no és gaire gran, és plana i té bon clima. «Si a Nova York, on fa molt més fred, està ple de missatgers en bicicleta, per què no a Girona», pregunten. Giro Velo ofereix serveis de missatgeria a Girona, Salt, Sarrià i als polígons industrials propers a un preu que els seus propietaris descriuen com a «competitiu». Expliquen que el que els diferencia de les grans firmes és que ells fan les entregues el mateix dia i ofereixen la mateixa tarifa per a paquets de fins a sis quilos 4,65 euros. Això sí, cobren un suplement de perillositat si hi ha boira, pluja o neu i un altre per temps d'espera. Com a clients tenen bàsicament particulars, però treballen per oferir una mena de tarifa plana per a administracions. «No volem ser la típica empresa de distribució que porta un paquet d'un lloc a l'altre, sinó que volem fer el que feia abans el noi dels encàrrecs», diu Boix. A més, estan en contacte amb empreses de missatgeria per arribar a un acord per treballar conjuntament. La idea seria que la gran companyia portés els paquets fins a un local situat als afores de Girona i Giro Velo els distribuís per dins la ciutat amb els missatgers en bicicleta. «Hem vist que funciona a París, on diverses companyies han arribat a un acord amb l'Ajuntament per treballar així», afirma Molinero, que recorda que seria un sistema per descongestionar el trànsit perquè s'evita que els camions entrin al Barri Vell. Pensant en la distribució fora de la capital gironina, Boix i Molinero també mantenen converses amb empreses d'autobusos que fan trajectes interurbans perquè, un cop arribi a Girona un paquet amb l'autobús, Giro Velo pugui fer el repartiment a la ciutat. «Això seria especialment bo per als comerciants que no es poden desplaçar fins a l'estació», expliquen. A banda de l'activitat de missatgeria, l'objectiu de Boix i Molinero és també promocionar l'ús de la bicicleta urbana. Ho fan a través de dues vies: la bici escola i el bici bus. En el primer cas, es tracta de fomentar una mena d'escola per ensenyar a anar en bicicleta als adults que no en saben i també per fer educació viària als nens. Pel que fa al bici bus, els propietaris de l'empresa han proposat a l'Ajuntament de Lloret de Mar fer un recorregut turístic en bicicleta per la ciutat. Seria un circuit que es podria fer amb un guia o sense i que fomentaria, diuen, el turisme familiar. Afirmen que han trobat bona predisposició a Lloret. Giro Velo també ven al local de la plaça Canigó de Salt accessoris com ara cadenats i manillars per a l'ús de la bicicleta urbana. Entre els projectes imminents, hi ha el d'adquirir un tricicle de més capacitat ja que el que tenen que apareix en la imatge és de només 80 quilos de càrrega i cedit per la Fundació Terra, una associació de Barcelona que defensa la sostenibilitat. Com a professionals de la bicicleta, creuen que les administracions n'han de promocionar l'ús i que cal fer més carrils bici i millorar els que ja hi ha. |
|