Ho tenen clar i no donaran el braç a tòrcer. «Està demostrat que ens suposaria un perjudici econòmic real.» Amb aquesta contundència es mostrava el president de la Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automòbils (Faconauto), Antonio Romero-Haupold. Els empresaris no amaguen la seva total oposició als distintius autonòmics en les matrícules. Segons Romero-Haupold, vendre vehicles de segona mà que tinguin una placa amb una bandera catalana a la resta de comunitats, sobretot a Andalusia, seria quasi impossible. Els compradors no voldran aquest cotxe i se li haurà de canviar la matrícula, amb la corresponent despesa. D'aquesta manera el valor dels vehicles usats baixarà.
A més s'ha de tenir en compte que Catalunya és, juntament amb Madrid, la comunitat que reparteix més vehicles de segona mà. «Els més interessats en què no hi hagi distintius són els concessionaris catalans», ha afegit el president de Faconauto. Posa d'exemple la situació que es va viure abans de l'homogeneïtzació de les matrícules. Aleshores, quan les plaques s'identificaven amb la inicial de la província, el negoci de la venda de cotxes usats se'n ressentia. Des que la E d'Espanya ha quedat com a única lletra possible, els concessionaris han viscut un època daurada. Per aquest motiu, temen que aquesta ratxa quedi trencada a causa de la inclusió d'un escut o una bandera a les plaques. Per als concessionaris seria tornar enrere.
RAONS DE SEGURETAT
Romero-Haupold també ha argumentat raons de seguretat per rebutjar els distintius autonòmics. Segons el president de Faconauto, els vehicles tenen més possibilitats de ser víctimes d'actes vandàlics quan es troben en altres comunitats que no són la seva. Així mateix, saber d'on procedeix un cotxe pot donar pistes als lladres, que sabran que s'està de viatge i en poden robar objectes de valor de dins.
Per aquests motius, els concessionaris ni es plantegen establir cap roda de contactes amb els polítics i entitats socials. «Amb el menjar, no s'hi juga», ha insistit Romero-Haupold.