En tres anys Mataró passarà de les 4.013 places públiques d'aparcament que actualment hi ha en funcionament a gairebé 7.000. La filosofia, segons explica el regidor de Mobilitat i president de l'empresa pública Gintra, Fermí Manchado, és treure vehicles del carrer però també solucionar la manca d'aparcament que hi ha a tota la ciutat. De les 2.922 places noves, més de la meitat (1.670) seran per a residents i la resta s'utilitzaran per a rotació.
En aquest sentit, Gintra va presentar ahir la darrera actuació, que preveu aixecar el parc del Palau i construir-hi un pàrquing subterrani per a 240 cotxes i 8 motocicletes. Les places, en aquest cas, seran només per als veïns de la zona. Manchado va explicar que no n'hi haurà de rotació perquè a la zona no hi ha prou demanda. Els preus, segons el gerent de l'empresa Gintra, César Fernández, aniran dels 75 euros mensuals si se'n lloga una fins als 13.000 euros si el que es vol és comprar un lloc per deixar el cotxe en una concessió de 50 anys. El futur equipament, que ocuparà la meitat de la plaça actual, tindrà dues plantes subterrànies i dos accessos.
Una de les peculiaritats de l'aparcament és que també hi podran entrar furgonetes. Segons Fernández, les alçades de les plantes seran més altes i s'hi reservaran per a aquests vehicles unes 60 places. D'altra banda, ahir van començar les obres del nou pàrquing del carrer Terrassa, entre les avingudes del Corregiment i del Velòdrom. L'equipament, que tindrà 82 places distribuïdes en una sola planta a nivell de carrer, costarà 1.059.339 euros i el construirà una unió temporal de dues empreses.