dijous, 11 de gener de 2007 > La cambra de Tortosa rectifica i aposta pels Alfacs
GUSTAU MORENO.
Tortosa
+ El nou front institucional reclama l'autovia fins al port dels Alfacs. Foto: G.M.
|
La Cambra de Comerç de Tortosa va matisar ahir l'acord assolit la setmana passada amb els ajuntaments de Gandesa i Móra d'Ebre, i ara lidera un altre front institucional que reclama que l'autovia de l'Aragó continuï exclusivament per les Terres de l'Ebre, a través del desdoblament de les carreteres N-420, C-43 i C-12 (eix de l'Ebre). El nou acord es va prendre després d'una reunió en què van participar els ajuntaments de Tortosa i Amposta, així com els consells comarcals del Baix Ebre, el Montsià i la Terra Alta, i a què finalment no van assistir els alcaldes de Gandesa i Móra d'Ebre, ni tampoc el president de la Ribera d'Ebre. El vicepresident primer de la cambra de Tortosa, Josep Maria Chavarria, va precisar que no s'oposen al desdoblament complet de l'N-420, però va remarcar que el territori necessita que l'autovia de l'Aragó continuï des de Gandesa, per la C-43, i tot seguit baixi per Tortosa i Amposta, a través de l'eix de l'Ebre desdoblat, fins al port rapitenc dels Alfacs i les Cases d'Alcanar. «Qualsevol nova autovia entre Alcanyís i el mar ha d'anar per Gandesa i la C-12», va insistir Chavarria, que va remarcar que el front institucional té ara l'objectiu de propiciar un conveni entre l'Estat i la Generalitat, ja que la C-43 i l'eix de l'Ebre són del govern català. De fet, Chavarria va afegir que l'alcalde de Tortosa i senador, Joan Sabaté, demanarà una reunió de treball a Madrid amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, per explicar-li la proposta. En aquesta línia, Sabaté va refermar que el Ministeri de Foment hauria de planificar el seu «corredor viari estratègic» a través de l'N-420, la C-43 i la C-12, tenint en compte que la Generalitat ja ha aprovat el desdoblament de l'eix de l'Ebre. Tant Sabaté com el primer tinent d'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, van recordar que l'Ajuntament i els sectors comercials i empresarials de la zona d'Alcanyís ja van fer una proposta, el 2004, perquè l'autovia de l'Aragó quedés connectada amb el port dels Alfacs. Els representants del front van minimitzar el possible impacte ambiental d'un desdoblament de la C-43, i van evitar criticar Gandesa i Móra d'Ebre perquè reclamen una opció que «afavoriria el creixement del Camp de Tarragona».
|