| |||||
|
dimecres, 27 de desembre de 2006 > Prop de 4.000 alumnes catalans estudien a distància batxillerat o els cursos d'ESO
L'Institut Obert de Catalunya permet combinar feina amb estudis i ofereix suport docent a través d'internetDANI VILÀ. Més de 1.700 alumnes de batxillerat i uns 2.200 que intenten treure's el graduat d'educació secundària no veuran cap professor aquest curs. No es tracta de cap complot per fer campana. sinó les facilitats que dóna l'Institut Obert de Catalunya (IOC) per estudiar i treballar al mateix temps. És una possibilitat que s'ofereix als majors d'edat, perquè puguin estudiar pel seu compte sense horaris ni necessitat d'anar a les classes. Els estudiants tenen suport docent a través d'internet i quatre instituts catalans un de cada demarcació ofereixen la possibilitat d'assistir un cop per setmana a les tutories per resoldre dubtes. L'IOC agafa aquest curs el relleu de l'Institut Català d'Ensenyament Secundari a Distància (ICESD) i hi incorpora també l'FP.
Voler tornar a estudiar després d'anys d'haver-ho deixat, voler millorar la formació per progressar laboralment o per entrar a la universitat, o estar a la presó, o ser esportista d'elit... són cinc dels motius que impulsen aquests prop de 4.000 alumnes catalans a inscriure's a l'Institut Obert de Catalunya, que permet estudiar sense anar a classe. El màxim responsable de l'Institut Obert de Catalunya (IOC), Jordi Blanch, considera que la flexibilitat que aporta aquest nou ens «permet que la secundària arribi a tot arreu, sense que les distàncies, l'espai o el temps, suposin un entrebanc per a l'alumne per seguir aquests estudis». L'ICESD ja oferia una formació a distància, però la creació de l'IOC incorpora també la nova oferta de formació professional i els cursos d'accés als graus superiors, que s'han recuperat de manera oficial després de dos anys d'absència. Blanch destaca la voluntat «d'integrar tota la formació a distància i donar coherència en aquesta oferta». L'IOC busca com a objectiu aprofitar la tecnologia per transmetre materials pedagògics, valors formatius, però al mateix temps potenciar una formació activa, una tutorització permanent dels que ho requereixin i fomentar la interacció entre alumnes. És el primer curs d'existència de l'IOC i Blanch admet que cal un procés per adaptar aquests estudis sense anar a classe. Per aquest motiu, els estudis de batxillerat estan planificats amb tutories més constants que permeten fer un millor seguiment de l'alumne. La formació professional també té el seu espai dins de l'Institut Obert de Catalunya, on uns 600 alumnes estudien algun dels sis cicles formatius que es poden cursar via telemàtica. Jordi Blanch és conscient de la bona acceptació que tenen aquests estudis i preveu un important creixement de l'oferta d'FP no presencial el curs vinent. A més, gairebé un miler de persones fan amb el suport d'internet el curs d'accés a la formació professional de grau superior. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|