Foment destinarà 725.000 euros a recopilar i analitzar les dades bàsiques necessàries per definir les diferents alternatives, amb l'objectiu de comunicar la futura autovia de l'Aragó, a l'altura de Valdealgorfa, amb el corredor viari del Mediterrani. En aquest sentit, l'avantprojecte preveurà la millora de les característiques geomètriques i el traçat de les carreteres actuals, i és per això que tindrà en compte les dues carreteres que conflueixen en aquesta població propera a Alcanyís. Segons Foment, el tram de l'N-420 que enllaça amb l'autopista AP-7, al nord de Tarragona, té uns 120 quilòmetres; mentre que el tram de l'N-230 que passa per Morella i Vinaròs té uns 100 quilòmetres.
El ministeri detalla que l'actuació recollirà el conjunt de possibles corredors de connexió entre Valdealgorfa i la costa, «amb una longitud estimada d'entre 75 i 100 quilòmetres». Per redactar l'estudi, Foment adverteix que es tindrà en compte l'estudi del trànsit actual i futur en tota l'àrea d'influència (des de Valdealgorfa fins a Tortosa i el delta de l'Ebre), per decidir si es fa una carretera convencional o una via de gran capacitat. A més, tindran en compte el planejament urbanístic dels municipis afectats, i es mantindrà una bona coordinació amb els governs autonòmics, les corporacions locals, les cambres agràries, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre i la resta d'entitats i organismes que es vegin afectats i que puguin donar dades d'interès per a la redacció de l'estudi. De fet, el consell d'alcaldes de la Terra Alta va acordar dilluns sol·licitar a Foment la prolongació de l'autovia A-68 a través de la comarca i fins al Camp de Tarragona, per l'N-420. En paral·lel, els alcaldes van reclamar a la Generalitat que es comprometi a completar els accessos a la nova autovia, amb una nova connexió entre el polígon de Camposines, els pobles de l'est de la Ribera d'Ebre i el desdoblament de l'N-340, al Perelló.