divendres, 15 de desembre de 2006 > Jordi Prat, cap ferroviari a Barcelona
P.M.X.M..
Barcelona El fins ara responsable d'obres d'Adif del tren d'alta velocitat (TAV) a Catalunya, Jordi Prat, serà el cap màxim de la xarxa ferroviària de Barcelona per delegació directa del Ministeri de Foment i coordinarà el funcionament de la xarxa de Renfe a l'àrea metropolitana amb les obres del TAV que fa a la ciutat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). El nomenament que avui farà efectiu el Ministeri de Foment suposa reforçar el paper de Jordi Prat després que la ministra Magdalena Álvarez va decidir destituir el director de la xarxa de rodalies de Renfe a Barcelona, Josep Manau, en resposta del desgavell que el servei ha tingut els darrers mesos. La ministra nomenava Miguel Àngel Remacha nou director de rodalies en substitució de Manau i anunciava la creació d'una nova figura dependent directament del ministeri, que coordinaria el servei ferroviari de Renfe i les obres del TAV. Fins al juliol del 2004, Jordi Prat i Soler, de 61 anys i enginyer de camins, ocupava el càrrec de director tècnic de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Va ser el cap a Catalunya del Ministeri d'Obres Públiques en l'època del ministre Josep Borrell (1993-1996) i com a responsable de les obres del TAV ha aconseguit complir en el darrer moment el difícil repte de posar en funcionament la línia d'alta velocitat entre el Camp de Tarragona i Madrid abans d'acabar l'any, un objectiu que s'assolirà dimarts vinent. Ara també haurà de fer mans i mànigues per aconseguir que, abans d'acabar el 2007, els TAV uneixin Madrid i l'estació barcelonina de Sants, al mateix temps que garantir una millora perceptible del funcionament de rodalies de Renfe amb l'execució del pla de xoc per millorar l'atenció als usuaris i la xarxa ferroviària, deficitària en inversions de fa anys.
|