El regidor José Martín va exposar ahir, en el marc de la comissió informativa d'Urbanisme, quina és la situació de les negociacions amb Carreteres sobre el traçat de la variant de l'eix de l'Ebre. Martín va afirmar que convidaran algun responsable de Carreteres a la propera comissió d'Urbanisme, però va ensenyar alguns plànols de situació i els dibuixos que l'Ajuntament haurà d'incorporar al text refós del POUM, com els «obliga» la Generalitat. «Al final no podrà ser allò que nosaltres havíem previst a les aprovacions inicials i provisionals del POUM», va lamentar Martín, que va afegir-hi: «Carreteres ens diu que hem d'aplicar el traçat que ja va aprovar-se al pla territorial de les Terres de l'Ebre, l'any 2001, amb el suport unànime de tots els grups polítics».
Segons el regidor d'Urbanisme, «l'Ajuntament no té altre remei» que acceptar la situació, tot i que es preferiria el traçat més a l'oest, paral·lel a l'antic canal Xerta-Càlig. «Però el traçat de la variant no és una competència municipal, i tenim un informe no favorable de Carreteres que ens condiciona a l'hora d'aprovar el text refós del POUM», va argumentar Martín. Amb tot, el regidor d'Urbanisme va afirmar que quan el nou pla general entri en vigor l'Ajuntament té previst obrir unes noves negociacions amb la Generalitat, per intentar allunyar la variant del nucli urbà i dels xalets del Canalet.
Per la seua banda, el portaveu del grup de CiU, Ferran Bel, va valorar positivament que responsables de la Generalitat expliquin a la comissió municipal d'Urbanisme quina és la posició de la direcció general de Carreteres. Amb tot, Bel va recordar que tant el regidor d'Urbanisme com els tècnics municipals havien apostat pel traçat més occidental quan CiU encara governava a la Generalitat. A més, va remarcar que també les aprovacions inicials i provisionals del POUM proposaven un traçat paral·lel al Xerta-Càlig. El portaveu de CiU va advertir que serà «molt difícil» fer alguna cosa si l'Ajuntament accepta al seu POUM el traçat de la variant de la C-12 que ha previst Carreteres. En aquest sentit, Bel va confirmar que CiU dóna suport a la plataforma veïnal Salvem Lo Canalet, però va matisar que el seu objectiu no és defensar uns interessos particulars, sinó un «concepte general i més ampli de ciutat, ja que si es tira la variant més amunt també hi haurà propietaris afectats». Segons Bel, Tortosa ha d'aconseguir una variant de futur i que no trinxi el territori, així com uns «bons accessos per estar ben comunicats».