El 2004, quan ja circulaven milers de burros provinents de Porqueres enganxats als vidres i les carrosseries dels cotxes, Alegre va reclamar l'autoria del disseny. Després d'unes negociacions, uns i altres van acordar davant notari que els empresaris del Pla de l'Estany compensarien econòmicament Alegre i que, a partir d'aquell moment, comercialitzarien un burro estèticament diferent. Tots dos compromisos s'han complert (l'ase ja no té serrell ni testicles i la cua no està alçada, per exemple), però el dissenyador sosté, entre altres queixes, que també havien de retirar el burro primigeni de la pàgina web de la campanya i citar el seu nom en aquell lloc, cosa que no s'hauria fet (ahir, però, a www.burrocatala.com només s'hi reproduïa el disseny nou).
Segons va explicar ahir Jaume Sala, des que van arribar a aquell pacte, el dissenyador no ha parat de perseguir-los i amenaçar-los que els denunciaria. També hauria enviat cartes als punts de venda amb la intenció de comercialitzar el burro pel seu compte: «Al final ens en vam cansar i vam denunciar-lo nosaltres a ell, ja que la seva actitud representa el trencament del pacte. Que el jutge decideixi i que d'aquesta manera s'acabi tot aquest enrenou», va dir. Fins i tot es donarien per satisfets va afegir l'empresari si haguessin de pagar els 15.000 euros però els deixessin «en pau d'una vegada per totes». En la vista prèvia, feta ahir als Jutjats Mercantils de Barcelona, el judici es va fixar pel 9 de febrer.
Planta't el burro és una «proposta reivindicativa, que pretén lluitar contra el centralisme uniformitzador expressat en símbols com ara el toro o la matrícula espanyola», afirmen els promotors. Si bé la campanya va començar amb els adhesius, a hores d'ara la imatge del burro es comercialitza també en refrescos, clauers, discos, imants, didals, cendrers, tovalloles, estris per al telèfon mòbil i tasses.