El CAT va detallar que a un quart de set del vespre es va reprendre el bombament de l'aigua del minitransvasament des de les estacions de bombament del punt de captació, a Campredó; de la planta potabilitzadora de l'Ampolla, i de les instal·lacions del coll de Balaguer. La previsió era que al cap de poques hores es restablís la pressió a tota la conducció del CAT, així com els nivells habituals als dipòsits d'emmagatzematge, que ahir van haver de posar-se en marxa per garantir el subministrament d'aigua a tots els ajuntaments i a les empreses consorciades.
La ruptura de la canonada va passar a les onze del matí, per la perforació accidental de la conducció durant les obres que s'estan realitzant al terme de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant per desdoblar l'N-340. Segons fonts del CAT, qualsevol situació d'alarma va ser «totalment infundada», ja que les reserves del consorci i l'actual capacitat d'emmagatzematge van permetre garantir els «compromisos de subministrament». De fet, el CAT va aprofitar per remarcar que l'incident va servir per demostrar la viabilitat dels últims projectes aprovats, amb l'objectiu de «millorar les infraestructures, incrementar les garanties de subministrament i ampliar la capacitat d'emmagatzematge, d'acord amb la política impulsada en la línia d'una gestió eficient de l'aigua». En línies generals, el CAT projecta construir una altra canonada, al costat de la conducció actual, per practicar enllaços d'emergència i evitar la interrupció del subministrament en cas d'algun incident com el d'ahir. El consorci també preveu construir noves línies de decantadors de reserva i dipòsits d'aigua crua, que podrien entrar en funcionament abans de l'estiu del 2007.