El 68,2% de les persones que utilitzen les vies verdes gironines hi van a caminar, contra el 24,4% que hi transiten en bicicleta o el 7,2% que hi van a córrer. I la gran majoria (un 69%) s'hi estan menys d'una hora. Una quarta part (un 25,9%), entre una i dues hores, i només un 0,5% s'hi estan tot el dia. Entre les raons d'ús de les vies verdes hi ha, en primer lloc, la salut (70,7%), seguit de l'esport (52,2%), l'oci (47,8%), el turisme (2,9%) i la mobilitat (3,8%).
El que queda clar arran d'aquest estudi és que els usuaris són bàsicament persones que viuen a prop d'alguna via verda (95,8%). La resta se n'assabenten per altres persones o a través de fullets turístics del Consorci, per internet o per la premsa. Pel que fa al sexe, hi ha força igualtat entre dones (52,6%) i homes (47,4%). Sí que hi ha més diferències en l'edat, ja que la meitat dels enquestats són majors de 65 anys. El període de l'any preferit pels usuaris de les vies verdes són la primavera i la tardor, tant els dies feiners com el cap de setmana. I la ruta més transitada és la de Girona a Olot (57,8%), després de la de Sant Feliu a Girona (45,1%) i la de Ripoll a Ogassa (20,3%). Finalment, la satisfacció mitjana dels serveis és d'un 3,3 sobre una nota màxima de 5.
El president del Consorci, Xavier Soy, afirma que ara hi ha més de 130 quilòmetres de vies verdes i que seria viable ampliar-los fins a 250 fins al Pla de l'Estany, cap a Palamós i a Setcases, «però econòmicament no és factible». Sosté que cal fer tot el possible per obtenir aquests recursos i va parlar d'una possible incorporació de la Generalitat al Consorci.