| |||||
|
dimecres, 22 de novembre de 2006 > Cerdanyola i Sant Cugat estaran unides per una carretera amb carrils bici i passos per a la fauna
CARLES ALUJU FERRER. Cerdanyola del Vallès
Les obres de desdoblament de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat del Vallès la BP-1413 i el nou vial que connectarà aquesta carretera amb l'AP-7 incorporaran criteris mediambientals per millorar la mobilitat sostenible. Els projectes d'aquestes noves vies incorporen la construcció de carrils bici, voreres amples per al pas dels vianants i també viaductes i passos subterranis per afavorir el pas de la fauna entre la plana vallesana i la serra de Collserola. Les obres tenen un pressupost de gairebé 66 milions, començaran aquest mes i, segons les previsions del Consorci del Centre Direccional, els treballs duraran un parell d'anys. Si al principi d'octubre ja es va donar a conèixer el calendari d'obres, ara els responsables del Consorci del Centre Direccional de Cerdanyola han fet públiques les característiques dels nous vials que han de millorar la mobilitat de la ciutat. Les obres aplicaran criteris mediambientals amb l'objectiu final d'afavorir una mobilitat sostenible. La carretera tindrà una vorera de 8 metres d'amplada que incorporarà un carril bici d'1,8 metres que arribarà fins a Sant Cugat. A mesura que el traçat s'allunyi del nucli urbà hi haurà menys fanals d'enllumenat públic. Els gairebé 2,8 quilòmetres del nou traçat tindran tres rotondes a la cruïlla amb la carretera de Bellaterra, a la cruïlla del vial que connectarà amb l'AP-7 i al carrer dels Boters. La rotonda del castell de Sant Marçal desapareixerà. Aquesta obra té un pressupost de 52,1 milions d'euros. |
|