| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 21 de novembre de 2024


dimecres, 22 de novembre de 2006
>

Cerdanyola i Sant Cugat estaran unides per una carretera amb carrils bici i passos per a la fauna



CARLES ALUJU FERRER. Cerdanyola del Vallès

+ Imatge virtual de la futura carretera. Foto: EL PUNT

Les obres de desdoblament de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat del Vallès –la BP-1413– i el nou vial que connectarà aquesta carretera amb l'AP-7 incorporaran criteris mediambientals per millorar la mobilitat sostenible. Els projectes d'aquestes noves vies incorporen la construcció de carrils bici, voreres amples per al pas dels vianants i també viaductes i passos subterranis per afavorir el pas de la fauna entre la plana vallesana i la serra de Collserola.

Les obres tenen un pressupost de gairebé 66 milions, començaran aquest mes i, segons les previsions del Consorci del Centre Direccional, els treballs duraran un parell d'anys.

Si al principi d'octubre ja es va donar a conèixer el calendari d'obres, ara els responsables del Consorci del Centre Direccional de Cerdanyola han fet públiques les característiques dels nous vials que han de millorar la mobilitat de la ciutat. Les obres aplicaran criteris mediambientals amb l'objectiu final d'afavorir una mobilitat sostenible.



QUATRE CARRILS I MITJANA
La nova carretera de Sant Cugat del Vallès tindrà dos carrils per sentit separats per una mitjana. En el tram urbà de la carretera es farà una via lateral per als vehicles amb destinació a Cerdanyola.

La carretera tindrà una vorera de 8 metres d'amplada que incorporarà un carril bici d'1,8 metres que arribarà fins a Sant Cugat. A mesura que el traçat s'allunyi del nucli urbà hi haurà menys fanals d'enllumenat públic.

Els gairebé 2,8 quilòmetres del nou traçat tindran tres rotondes –a la cruïlla amb la carretera de Bellaterra, a la cruïlla del vial que connectarà amb l'AP-7 i al carrer dels Boters–. La rotonda del castell de Sant Marçal desapareixerà. Aquesta obra té un pressupost de 52,1 milions d'euros.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.