| |||||
|
dilluns, 20 de novembre de 2006 > Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema, no les bicis
Barcelona Camina recorda que cada dia hi ha 6 o 7 atropellaments i no els provoquen els ciclistesROSA DÍAZ. Barcelona L'associació Barcelona Camina, que té un representant a la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, està totalment a favor de la creació d'unes normes de circulació per als ciclistes. El representant d'aquesta entitat a la comissió, Joan Esteve, creu que l'ordenança «és en principi positiva» perquè «s'ha d'apostar per aquest mitjà de transport». Com a vianant, és partidari d'afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat precisament perquè «el principal problema que tenim els vianants són els cotxes i les motos, no pas les bicis». Explica que a Barcelona hi ha cada dia entre 6 i 7 atropellaments de persones i no els provoquen els ciclistes.
Barcelona Camina, entitat que treballa en la defensa dels drets dels vianants, diu que la quantitat d'atropellaments que es produeixen a Barcelona en els quals es veu implicada una bicicleta és molt reduïda. «Possiblement entre 2 i 3 a la setmana», especifica. En canvi, els atropellaments per part de vehicles de motor, especialment motocicletes, són molt més nombrosos, 6 o 7 cada dia, i en aquest cas alguns són mortals. Per això, aquesta entitat ha mostrat la seva total conformitat en una ordenança que creu, d'entrada, que aporta més seguretat per als vianants i que, a la vegada, pot afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat. La presència cada cop més notable d'aquest vehicle pels carrers no ha de xocar, segons Barcelona Camina, amb els drets dels vianants. «Aquesta ordenança fa un pas endavant molt important per trobar l'equilibri», ha indicat el representant de Barcelona Camina a la comissió cívica de la bicicleta i el vianant, Joan Esteve. Per això aquesta associació, que també ha participat, com la resta de membres de la comissió, en la redacció de les normes, no hi presentarà al·legacions. Per a Barcelona Camina el vianant ja queda prou protegit amb el reglament que s'ha presentat, i ara toca al col·lectiu de ciclistes concretar més les normes que els afecten directament. Barcelona Camina coincideix amb les associacions de foment de l'ús de la bicicleta que cal pacificar el trànsit de vehicles de motor i reduir-ne la velocitat en general a tots els carrers de la xarxa secundària de la ciutat. Les anomenades zones 30, carrers en els quals els vehicles no poden superar els 30 quilòmetres per hora, serà la principal demanda dels uns i dels altres en el futur. De fet, les associacions de ciclistes presenten en forma d'al·legació la proposta de generalitzar les zones 30 en tots els carrers secundaris de la cuitat, que són un 72% del conjunt de carrers de Barcelona. Per als ciclistes aquesta mesura és clau perquè si els vehicles de motor circulen a aquesta velocitat resulta segur l'ús de la calçada per circular amb bicicleta. De fet, la majoria d'usuaris creuen que és el lloc per on haurien de circular les bicicletes. |
|