En realitat, les normes de l'ordenança de circulació referents a la bicicleta, que va presentar el president de la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, Jordi Portabella, el dia 9 de novembre, eren gairebé un document de treball, una primera proposta. Havien estat presentades i comentades a la comissió cívica, però els membres d'aquesta comissió no s'esperaven que sortissin a la premsa abans d'acabar-les de concretar. Aquest va ser un dels motius del rebombori que van generar.
El dilluns següent a la presentació a la premsa es va celebrar una reunió de la comissió i el debat al voltant del tema va ser llarg i intens. I fructífer. En pocs dies, les entitats més implicades han redactat les seves al·legacions i propostes per afegir a la norma, moltes de les quals seran introduïdes en el text perquè així es va quedar durant la reunió de la comissió.
Malgrat aquestes al·legacions, l'essència de la normativa es manté intacta: regular les situacions de conflicte entre vianants i ciclistes, per una banda, i entre ciclistes i vehicles de motor per l'altra, perquè quedi clar qui té la preferència de pas, qui pot passar i com per determinats llocs problemàtics, com s'ha d'equipar la bicicleta per circular de manera segura. D'entre tots els punts, potser el que més dubtes i comentaris ha generat ha estat el relacionat amb la circulació per les voreres, que en la proposta inicial queda restringida a voreres que tinguin prou amplada per deixar lliures i sense obstacles tres metres per als vianants. També ha generat debat la qüestió de les aglomeracions de gent, per les quals els ciclistes s'hauran d'abstenir de passar a sobre de la bicicleta. Aglomeració s'ha considerat el lloc pel qual els ciclistes no poden circular més de cinc metres en línia recta sinó que han de fer ziga-zagues, per esquivar la gent. Qüestió que ben probablement serà revisada donades les aportacions que han fet els col·lectius de ciclistes.
Però no tot han estat crítiques i pegues a la nova normativa que, després de superar tots els tràmits podria començar a funcionar a principi de l'any que ve.
Els col·lectius han aplaudit aspectes com ara el dret a utilitzar qualsevol carril de la calçada per circular en bicicleta per carrers on no hi ha cap altra alternativa possible.