| |||||
|
dissabte, 18 de novembre de 2006 > Veïns i comerciants obren el debat sobre un millor aprofitament del pont del ferrocarril de Tortosa
L'Ajuntament ha previst convertir-lo en una passarel·la de vianants i via verdaGUSTAU MORENO. Tortosa L'Ajuntament de Tortosa ha tancat amb el Ministeri de Foment l'acord per urbanitzar els terrenys que Renfe té al centre de la ciutat, però veïns i comerciants ja han obert el debat per aconseguir un millor aprofitament del pont del ferrocarril. La previsió de l'Ajuntament és utilitzar el pont del tren com una passarel·la de vianants, que també connecti la via verda del Baix Ebre amb les poblacions del Delta. Però ja han sorgit les primeres veus que consideren que el pont quedaria «infrautilitzat».
El conveni signat entre l'Ajuntament i el Ministeri de Foment estableix la desafectació i la urbanització dels terrenys de Renfe, amb grans zones verdes i d'ús públic, però també defineix un aprofitament comercial i residencial, que ja va quedar recollit al nou pla d'ordenació urbana municipal (POUM). Al mateix temps, el consistori rebrà el pont del tren sobre el riu, pràcticament en desús des de la posada en funcionament del corredor del Mediterrani, ara fa deu anys. L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va dir que el Ministeri de Medi Ambient ja s'hauria compromès a actuar sobre el pont del ferrocarril, amb l'objectiu d'habilitar la continuació de la via verda del Baix Ebre. La transformació del pont del ferrocarril en una passarel·la de vianants i en la continuació de la via verda, que el Ministeri de Medi Ambient podria executar a finals del 2007, sembla tenir el suport del món veïnal d'una banda i de l'altra del riu. De fet, és una solució que també té un gran consens polític, però a la ciutat ja han sorgit diferents veus que la qüestionen. Potser la més significativa és la del president de l'associació de venedors del Mercat Central, Jordi Sorolla, que va remarcar que seria «una llàstima» que no s'aprofités tota l'amplada del pont per fer-hi passar vianants, ciclistes i també conductors. «Els cotxes podrien passar per la part del pont que abans feien servir els trens, i Medi Ambient podria construir una passarel·la de fusta al costat, per als vianants i la gent que volgués anar en bici», va suggerir Sorolla. «Així, tindríem un enllaç directe amb l'eix de l'Ebre, i evitaríem la circulació de molts de cotxes que, per arribar al centre de Tortosa, han de passar primer per molts altres carrers», va dir l'empresari. Segons Sorolla, l'Ajuntament ha d'aprofitar que ara pot dissenyar un nou sector al centre de Tortosa, i preveure un millor aprofitament del pont. «Molta gent no sap que la via del tren només ocupa la meitat de la pilastra del pont, i ara és el moment d'aprofitar al màxim la seua estructura», va concloure Sorolla. Una opinió que comparteix el president de la Penya Ciclista Baix Ebre. Adolfo Giné, que ha estat empresari de la restauració al mateix centre de la ciutat, va afirmar que aconseguir un enllaç a la via verda des del mateix centre urbà és una gran notícia. Amb tot, Giné va precisar que Tortosa no hauria d'«infrautilitzar» el pont del tren. «La gent que anem en bicicleta ja en tenim prou, amb un parell de metres, i els vianants també», va dir Giné. El president de la penya ciclista Baix Ebre va remarcar que el traçat del ferrocarril és l'únic que travessa Tortosa d'est a oest, i que es podria aprofitar el pont del tren per unir Roquetes, l'eix de l'Ebre, el futur hospital, el barri de Ferreries, el centre urbà i l'actual hospital en pocs minuts. «Fins i tot es podria projectar de manera que el nou vial estigués connectat amb la futura variant de l'eix de l'Ebre», va proposar Giné. «No dic que hagin de passar-hi els camions, però sí els turismes, perquè el trànsit a Tortosa necessita un respir». va dir. Giné va opinar que l'Ajuntament ha de traure el màxim profit per al conjunt de la ciutat, i sacrificar part dels pisos previstos als terrenys de Renfe, si calgués fer vials i accessos: «Els pisos poden fer-los en altres llocs». |
|