El president de l'associació de veïns Ferreries-Sant Vicent, Eduard Rel, va afirmar que no tindria sentit reaprofitar l'antic pont del ferrocarril com a pont viari, ja que Tortosa en té dos i ja n'hi ha un altre en projecte, el pont de Remolins. «A més, el que no podem fer és fomentar una mobilitat sostenible i al mateix temps fer que la gent continuï entrant en cotxe al centre de la ciutat», va afirmar Rel per valorar la possibilitat de combinar la via verda i un vial per als cotxes. «Tortosa sempre és un caos, i no només ara que hi ha moltes obres, però un dels problemes és que molts cotxes només porten una persona», va dir Rel per argumentar que l'Ajuntament hauria d'impulsar més polítiques de mobilitat sostenible. «Suposo que hi ha sectors de la ciutat que voldrien que el pont del tren també fos utilitzat pels cotxes, però l'Ajuntament ha de tenir en compte els interessos de tots», va afirmar el president veïnal. Rel va afegir que si el pont del ferrocarril esdevé una passarel·la de vianants, «la gent tindrà menys excuses per agafar el cotxe», ja que el centre de Tortosa i la zona sud de Ferreries estaran unides en només cinc minuts a peu. De la mateixa manera, Rel va remarcar que la transformació del pont del tren en via verda hauria de permetre l'eliminació del mur de pedra que talla el passeig de l'Ebre, així com el túnel del carrer Llarg de Sant Vicent.
D'altra banda, el president de la Federació d'Associacions de Veïns de Tortosa, Joan Alegria, també prefereix un pont del ferrocarril exclusiu per a vianants i ciclistes. Segons Alegria, l'aprofitament del pont com a nou pont viari agreujaria les congestions de trànsit, i podria restar força a l'Ajuntament de Tortosa a l'hora de reclamar la construcció del tercer pont a Remolins. «El que ens preocupa ara són els terminis, i que tots els projectes es materialitzin», va aclarir.