| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 8 de setembre de 2024


dimecres, 15 de novembre de 2006
>

Un 30% dels tallers consideren que els joves són poc professionals

Un estudi en culpa la falta de formació i la poca motivació per a la feina

IMMA BOSCH. Girona
Un 30% dels tallers de reparació de vehicles i embarcacions tenen problemes amb la mà d'obra, sobretot en temes relacionats amb la «professionalitat, la puntualitat, la confiança i la serietat», i ho atribueixen, principalment, «a les noves generacions i a la seva poca formació». Aquest és el resultat d'un estudi que s'ha fet per conèixer la situació del sector a la demarcació i la conclusió principal del qual és que, en general, hi ha «una gran base estructural molt tradicional i competitiva».


L'estudi elaborat per la Cambra de Comerç de Girona i Corve Associació es va fer a través de 300 enquestes. Un dels principals aspectes que destaquen de l'estudi és que un 30% dels tallers consideren que tenen problemes amb la mà d'obra, sobretot quant a professionalitat, puntualitat, confiança i serietat. Ho atribueixen al fet que les noves generacions que s'incorporen al mercat laboral no estan prou ben preparades i, segons asseguren, això no passa amb els treballadors que fa més temps que són a les empreses. Només un 30% dels enquestats consideren que les escoles de formació professional del sector assumeixen les necessitats, cada cop majors i més específiques, de l'automoció, nàutica i especialitzats, i hi donen resposta. Segons els enquestats, les causes provenen tant dels alumnes com de les escoles. En canvi, un 81% dels propietaris estan contents amb el personal contractat extracomunitari, tot i que el percentatge de negocis amb aquests treballadors és força baix (un 13%).

L'enquesta reflecteix que la majoria de negocis gironins són petits –uns 736 m²– i tenen entre un i sis treballadors –en deu anys, el nombre d'empleats ha augmentat un 30%–. Tots els tallers enquestats tenen els equipaments bàsics, però només un 30% disposen de l'última tecnologia. Pel que fa als equips informàtics, un 95% dels negocis utilitzen ordinadors.

L'estudi també constata que el grau de fidelitat dels clients supera el 60% en el conjunt dels negocis i destaca que la gran majoria dels tallers estan contents tant amb els pèrits com amb la major part de les empreses asseguradores amb què tracten.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.