| |||||
|
dimarts, 14 de novembre de 2006 > Mobilització d'una part dels ciclistes perquè creuen que la nova ordenança els «criminalitza»
La normativa es va presentar ahir en la Comissió de la Bicicleta i el VianantROSA DÍAZ. Barcelona No tots els ciclistes urbans estan del tot satisfets amb l'ordenança de circulació que prepara l'Ajuntament de Barcelona. Ni aquesta normativa rep el suport de totes les entitats de la Comissió de la Bicicleta i el Vianant. Ahir, un grup d'usuaris es va queixar públicament perquè considera que el rerefons de la normativa és la criminalització dels ciclistes. D'altra banda, l'associació Amics de la Bici va denunciar que l'ordenança, que de fet es va presentar ahir a la comissió, encara no està consensuada.
«Som una solució, no un problema», diu un cartell que s'estan penjant alguns ciclistes habituals a la seva bicicleta per mostrar el seu rebuig a la nova ordenança de circulació que es va presentar la setmana passada. Alguns ja van lluir aquest cartell durant la bicicletada de diumenge contra el canvi climàtic, tot i que aquell acte no tenia res a veure amb l'ordenança. Ahir, un grup de ciclistes es va reunir a la plaça de Sant Miquel abans de la reunió ordinària de la Comissió Cívica de la Bicicleta i del Vianant, per denunciar que les normes que vol impulsar l'Ajuntament no ajuden a promoure l'ús de la bicicleta perquè «són restrictives». La prohibició de lligar la bicicleta en diferents elements del mobiliari urbà com ara papereres i fanals que es pot sancionar amb multes de fins a 450 euros, és un dels aspectes que desagrada al sector crític perquè consideren que no hi haurà prou lloc per aparcar les més de 40.000 bicicletes que circulen diàriament per la ciutat en els 5.682 aparcaments que hi ha en l'actualitat. Ahir mateix els ciclistes que van protestar a la plaça Sant Miquel van escenificar aquest problema. Quan es disposaven a accedir a l'edifici de l'ajuntament per assistir a la sessió de la comissió van constatar que l'estacionament de bicicletes que hi ha a la plaça estava ple i que no tenien lloc. Per això van accedir a l'edifici municipal amb les seves bicicletes, davant la sorpresa dels empleats de l'ajuntament. Només van deixar entrar les bicicletes plegables. La resta es van veure obligats a lligar les bicis en mobiliari urbà. Si l'ordenança hagués estat en vigor, els haurien hagut de multar a tots. Una altra queixa d'aquest col·lectiu crític és la inexistència d'una planificació prèvia de les necessitats dels usuaris de la bici ni d'un estudi que mostri les dades reals de perillositat dels ciclistes. Membres de l'associació Amics de la Bici, entitat que va convocar ahir la protesta, comentaven que l'anunci de l'ordenança els va agafar una mica «per sorpresa». De fet, van descobrir la normativa pels mitjans de comunicació, ja que, segons expliquen, en l'anterior reunió de la comissió cívica es va presentar la normativa i va començar un debat que va deixar en suspens i en estudi molts dels articles de l'ordenança. «De quedar que s'estudiarà a presentar-lo a la premsa, hi ha un bon tros», van comentar alguns membres de la comissió. No totes les entitats d'usuaris mostren aquest rebuig a l'ordenança. El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) confia en aquesta normativa, tot i que ja va explicar la setmana passada que presentarà algunes al·legacions. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|