Xavier Rosell-Aparicio tenia previst fer una travessa per Guinea Equatorial el mes d'agost passat amb tres amics. Van facturar a l'aeroport del Prat unes motxilles valorades, cadascuna, en prop de 1.200 euros perquè hi portaven material especialitzat per a caminades. La mala sort va fer que, per la vaga del personal de terra d'Iberia al Prat per la qual s'han imputat 78 treballadors per diferents delictes el seu equipatge no desembarqués amb ells a la capital equatoguineana. Des de Malabo, primer, i des de Barcelona quan van tornar, han intentat recuperar les motxilles sense que de moment ho hagin aconseguit.
Rosell-Aparicio explica que han fet 20 reclamacions al servei de pèrdues d'equipatge d'Iberia de Barcelona i que «la resposta ha estat que les maletes estaven a Madrid i que no comprenien com des de Barajas no les enviaven aquí». Els quatre passatgers han reclamat a diferents serveis d'atenció al client de Sabadell, Barcelona, Madrid i Malabo i l'última notícia la van tenir dimarts passat «quan el responsable de l'agència de viatges on vam contractar els vols ens comunica que les nostres motxilles, reclamades mil vegades, identificades i que Iberia tenia localitzades, han estat enviades a subhasta».
Una portaveu d'Iberia es va mostrar ahir sorpresa per aquest cas. Va explicar que cada any es fan una o dues subhastes, segons el material que Iberia té acumulat al magatzem on van a parar tots els objectes perduts a avions i aeroports, a les quals acostumen a concórrer comerciants de productes de segona mà. També va precisar que un 98,9% de l'equipatge extraviat apareix al cap de 48 hores i va apuntar que el cas dels vallesans és un cas de «pèrdua absoluta de les maletes», pel qual s'ha de rebre una indemnització que varia segons el pes de l'equipatge i el destí del viatge.