Ni en bateria de doble fila, ni a dos metres dels passos de vianants, ni a dos metres d'una parada de bus o de metro, ni al costat d'un aparcament reservat per a minusvàlids. Barcelona s'ha dotat de potestat per multar les motos que envaeixen literalment les voreres de la ciutat i entorpeixen el pas dels vianants. A partir de l'any vinent, els motoristes només podran aparcar a sobre de les voreres quan es pugui deixar lliure un espai mínim de tres metres pel pas dels vianants. A més, els motoristes hauran d'accedir a la vorera amb el motor apagat i caminant, i no podran fer-ho pels passos de vianants. Només es permetrà impulsar-se amb el motor per salvar el desnivell de la vorera.
PROBLEMA EN AUGMENT
L'increment de motos a Barcelona, que encapçala juntament amb Roma la llista de ciutats europees amb més vehicles de dues rodes per habitant, ha generat els últims anys un greu problema de convivència, fins al punt que, en algunes voreres de Barcelona, els vianants han vist literalment barrat el pas per fileres i fileres de motos a les quals ha quedat curt l'espai que l'Ajuntament els ha reservat en calçada. Fins ara, l'increment d'aquest vehicle no estava acompanyat d'una normativa que garantís els drets dels vianants a les voreres. I, de fet, les ordenances de circulació només especificaven que les motos havien d'estacionar en bateria sobre voreres que tinguessin una longitud d'entre 3 i 6 metres, i en línia paral·lela a la calçada en les voreres més estretes de 3 metres. No existia cap altra limitació. Ara, en l'ordenança de circulació de vehicles i vianants de Barcelona s'hi afegirà, específicament, un apartat que posa fi a aquesta guerra per l'espai públic: la protecció d'un pas de tres metres per als vianants. Aquesta distància tres metres també marcarà la limitació de circular en bicicleta o patins per una via de Barcelona. L'ordenança que regularà l'ús de les bicicletes a la ciutat, i que avui presentarà el segon tinent d'alcalde, Jordi Portabella, també especificarà que la velocitat màxima permesa per als patins i les bicis serà de 10 quilòmetres per hora. Els que queden fora de tota regulació són els patins elèctrics. López assegura que no poden circular en calçada, perquè no tenen consideració de vehicle, i tampoc ho poden fer per la vorera. La circulació de qualsevol «giny» de motor definició que va fer servir ahir el portaveu municipal, José Cuervo, per referir-se als patins elèctrics i els seek ways només estarà permesa quan s'acrediti que els usuaris estaran acompanyats per «un monitor». És a dir, només tindran llum verd els turistes que fan servir aquest mitjà per visitar la ciutat.