«Els tècnics de Carreteres van entrar a les nostres finques sense permís, i han marcat un traçat que té una afectació molt gran, perquè en aquesta zona les propietats són molt petites, amb xalets i primeres residències de gent treballadora», va advertir ahir un dels portaveus de la Plataforma Salvem Lo Canalet. Segons la mateixa font, el corredor que preveu Carreteres té uns 500 metres i afectaria moltes finques. «Hauran d'enderrocar alguns xalets i deixaran algunes cases al peu dels talussos, i els accessos d'algunes finques quedaran tallats», va dir. Els veïns, que dissabte passat van celebrar una assemblea amb la participació d'unes 80 persones, ja han recollit 300 signatures per reclamar el suport de l'Ajuntament, però sobretot per forçar la direcció general de Carreteres a retirar l'estudi informatiu. De fet, alguns han tingut accés a part de la documentació que s'està redactant, com ara estudis topogràfics, informes arqueològics i estudis d'impacte, que podrien sortir a exposició pública al desembre.
La plataforma veïnal, que fa uns dies va reunir-se amb l'alcalde, Joan Sabaté, desconfia de l'estratègia de l'Ajuntament tortosí, que consisteix a presentar al·legacions per aconseguir que la variant de l'eix de l'Ebre vagi encara més a l'oest i s'apropi al canal Xerta-Sénia, com preveia el nou pla d'ordenació urbana municipal (POUM). Per la seua banda, Sabaté va explicar que l'Ajuntament ja ha acceptat el traçat provisional, més proper als nuclis de Roquetes i Tortosa, però que la Generalitat ja sap que no estan d'acord «per què hi ha una trencadissa excessiva del territori». Sabaté va afegir que la variant hauria d'allunyar-se de la zona d'influència urbana de Jesús i dels xalets del Canalet. Però la plataforma creu que l'alcalde hauria de pressionar més políticament, per evitar que l'estudi de traçat surti a informació pública, i no descarta mobilitzar-se per forçar un traçat alternatiu.