Un 80% de les vendes de les bicicletes Brompton a l'Estat es concentren a Barcelona, i el fenomen es repeteix en el cas d'un altre model de gamma alta, la Dahon. El distribuïdor per a tot l'Estat d'aquestes bicicletes és una empresa de Vitòria, Velimsa, propietat de Luis Pérez. Pérez explica que ni tan sols al País Basc, on la tradició ciclista és molt forta, no ha arrelat la bicicleta plegable. «Se'n veu alguna, però costa molt convèncer els clients fins que aquest tipus de bicicletes no siguin moda», comenta Pérez. Velimsa distribueix la bicicleta Dahon en exclusiva des de l'any passat, en què es van vendre 2.000 bicicletes d'aquesta marca a tot l'Estat. Tot i això, i a diferència del que passa amb la Brompton, algunes botigues tenen autorització per rebre Dahons's d'altres importadors europeus. «Són botigues com Espai Bici amb les quals tenim molt bona relació», comenta Luis Pérez. Sigui com sigui, de les 2.000 bicicletes Dahon que Velimsa va dur l'any passat a l'Estat espanyol, aproximadament la meitat es van vendre a Barcelona. «Es un autèntic fenomen que va creixent any rere any, perquè hem passat de les 2.000 bicicletes de l'any passat a les 2.500 amb les quals tancarem el 2006», afegeix.
Aquesta relativa popularització de la bicicleta plegable és en part deguda a la facilitat amb la qual es transporta, i en part també al fet que evita deixar-la al carrer, on hi ha robatoris. En el cas de la bicicleta Brompton, el seu importador, Bike Tech, té un registre on consta el nom del propietari i la data d'adquisició dels prop de 4.000 aparells d'aquesta marca que s'han venut a l'Estat espanyol des del 2001. «D'aquesta manera si veiem alguna irregularitat quan algú porta una Brompton, per exemple que estigui esborrat el número que la identifica, ho podem detectar; de fet fa uns dies van detectar un robatori gràcies a aquest registre i ja hem avisat els Mossos d'Esquadra», comenta Àlex Künzel.
Tot i aquesta proliferació de bicicletes plegables, cal tenir en compte que la bicicleta convencional continua sent majoritària als carrers de la ciutat. Segons les dades de l'Ajuntament de Barcelona, actualment els caps de setmana hi ha uns 250.000 ciclistes, i 50.000 els dies laborals. Aquests últims són els que fan els desplaçaments habituals i diaris en bicicleta, i els que han convertit aquest vehicle en un element més dels carrers de la ciutat. Aquest mes s'hauria d'aprovar l'ordenança que en regula la circulació a Barcelona.