El secretari de la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, van segellar divendres passat l'acord mitjançant el qual les dues administracions intentaran disminuir l'ús del vehicle privat per anar a treballar. La iniciativa pretén beneficiar els 5.700 treballadors que es desplacen diàriament al polígon industrial de Vilanova mitjançant la implantació del servei del bus urbà. Segons han avançat fonts de l'Ajuntament, el projecte es tradueix en el perllongament de les línies L-1 i L-2 del bus urbà fins al polígon Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per coincidir amb els horaris de les empreses i en l'ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 per ajustar-se també als torns de la resta de fàbriques. Paral·lelament, el bus urbà incrementarà en tres hores el servei de cadascuna de les línies per poder cobrir els horaris laborals.
Masia d'en Notari no serà l'únic polígon que es beneficia del pla de mobilitat, ja que el bus urbà també cobreix els sectors Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Marquès, Masia Frederic, La Plana, Zona Nord i Torrent de la Pastera, on es reparteixen un total de 191 empreses. I l'ampliació del servei de transport públic significarà anualment un cost de 186.200 euros. Però aquesta mesura anirà acompanyada de la creació de 1.100 metres més de carril bici fins al polígon Masia Barreres i les instal·lacions de Venca, la creació de la figura del gestor de la mobilitat (per adaptar el pla a les necessitats de futur) i la promoció de la campanya de potenciació del cotxe compartit per anar a la feina.