Els ajuntaments i els veïns de Gavà i Castelldefels han rebut en general amb satisfacció el canvi de rol de pistes però encara queda un romanent d'insatisfacció i un sentiment de feina no enllestida perquè la solució és provisional. S'operarà així fins que s'acabi la terminal entre pistes, el 2008, però a partir d'aquest moment Aena ha proposat sempre que s'operi amb pistes independents enlairaments i aterratges per la mateixa plataforma, fet que impedeix el gir al mar mentre que els municipis defensen la que ara entra en funcionament. Els alcaldes de Gavà i Castelldefels, els socialistes Joaquim Balsera i Antoni Padilla, van declarar ahir que estan «molt esperançats» amb l'entrada en funcionament de la derivació però recorden que han d'insistir perquè sigui definitiu.
Elisabeth Martínez, presidenta de l'associació de veïns de Gavà Mar, valora que hi haurà «un canvi positiu per la zona del barri que es veia afectada per avions que sobrevolaven les cases a 160 metres i que provocaven puntes de soroll de 90 decibels quan el màxim permès són 65 durant el dia». Preservem Castelldefels, format per la Federació d'Associacions de Veïns, la de Comerç i Serveis i el Gremi d'Hostaleria, també demana que en el futur no s'operi amb pistes independents. I el president de la plataforma Prou Sorolls de Castelldefels, Josep Velasco, es mostra desconfiat amb el nou rol de pistes perquè diu que «la tercera pista es va fer malament perquè és curta i els avions més pesants no la poden utilitzar, per la qual cosa encara sobrevolaran Castelldefels». La plataforma vol que es construeixi una pista al mar i s'inutilitzi la tercera.