El Ministeri de Foment va informar ahir de l'adjudicació de les obres de conservació de diferents trams de carreteres de la demarcació de Tarragona. És el cas de l'AP-7, l'N-240, l'N-241, l'N-340, la T-11 i l'N-420. De fet, Foment ja ha iniciat les obres de rectificació del traçat de la carretera N-420 entre Móra la Nova i Falset, al seu pas pel riu Asmà. Es tracta d'un tram d'uns 650 metres de longitud, que al novembre del 2003 ja tenia un pressupost de licitació de més de 3 milions d'euros. De totes maneres, encara que el termini màxim d'execució de les obres era d'un any, la reforma del pont de l'Asmà encara no havia començat.
En aquest context, l'alcalde de Móra la Nova, Joan Manel Sabanza, va afirmar que el retard és «incomprensible, molt molest i indignant», però va valorar molt positivament l'inici de les obres. Així, Sabanza va recordar que el pont de l'Asmà és «un veritable punt negre de la xarxa viària, en què no s'han produït més accidents de miracle». «Amb la millora del pont guanyarem en seguretat i en tranquil·litat, però no podem més que lamentar que les obres hagin tardat tant», va afegir Sabanza, que també va denunciar el retard dels treballs de cobriment del pas a nivell de Móra la Nova. El traçat de l'N-420 entre Móra la Nova i Falset va ser millorat el 1992, a excepció del pont de l'Asmà. La reforma va provocar un increment de la velocitat, però el pont és molt estret i no permet la circulació de dos vehicles en sentits oposats. Això, lligat als forts pendents que hi ha en tots dos sentits de la marxa, va convertir-lo en un dels pitjors punts negres de la xarxa viària del Camp i l'Ebre.