| |||||
|
dimarts, 17 d'octubre de 2006 > Quina és la vostra principal proposta per al sector turístic?
la pregunta El turisme és el principal sector econòmic i generador de feina de les comarques gironines. La Costa Brava és una destinació i una marca coneguda, per bé o per mal, arreu del món gràcies al turisme de sol i platja. Malgrat això, des de fa uns anys el turisme de sol i platja gaudeix de força mala fama. Sense renunciar al turisme de relax, bronze i indolència, el sector turístic considera que el més necessari és la desestacionalització, és a dir, que tot l'any vinguin turistes i viatgers i que ocupin hotels i restaurants, omplin els museus, passegin pels barris històrics, comprin a les botigues i juguin a golf. |
XAVIER CRESPO Número 4 de la llista Hem de prestigiar encara més la marca turística Girona-Costa Brava i internacionalitzar la nostra oferta obrint-nos a mercats nous. Hem d'apostar decididament per la qualitat i per l'actualització de la nostra oferta turística i hem de desestacionalitzar més i millor el turisme. Al costat de tot això, hem de donar suport a l'emergent turisme rural pels ciutadans que cada cop busquen més tranquil·litat. Comarques de l'interior i de muntanya en pocs anys poden ser grans destinacions turístiques. |
JOSÉ A. DONAIRE NÚMERO 6 DE LA LLISTA Invertirem 1.000 milions d'euros en el sector turístic, en la millora de l'espai urbà i en la reconversió de l'espai públic. Almenys 120 milions estaran ubicats a les comarques gironines, 10 vegades més que la inversió en turisme dels últims 25 anys. L'Agència de Productes donarà suport a la creació i millora dels productes turístics. Dotarem de més recursos la promoció de les marques i adaptarem el marc normatiu a les necessitats reals del sector, especialment els hotels i els càmpings. |
PERE VIGO CAP DE LLISTA El nou govern s'ha de comprometre a executar el pla estratègic del turisme 2005-2010. Un pla impulsat des de la conselleria de Comerç i Turisme, dirigida per ERC. Aquest pla ha estat participat pel sector públic i privat de Catalunya i estableix les bases de futur del model turístic del nostre país. El pla proposa augmentar la qualitat i la diversitat de l'oferta turística i, entre altres coses, proposa la creació de grans rutes nacionals del patrimoni cultural, natural i històric de Catalunya. |
ENRIC MILLO Cap de llista Crearem l'agència catalana de turisme, amb una gestió mixta pública i privada, per impulsar i coordinar eficaçment totes les polítiques necessàries. Cal millorar la formació i professionalització de les persones que treballen en el sector, fomentar un turisme de qualitat, promoure la internacionalització i captació de nous mercats exteriors, fidelitzar els turistes que arriben a Catalunya per primera vegada i impulsar una veritable diversificació del producte turístic, més enllà de l'oferta de sol i platja. |
JOAN BOADA CAP DE LLISTA Desenvolupar el pla estratègic de qualitat i sostenible del sector turístic que comportaria la concessió de crèdits tous per a la regeneració d'establiments; potenciar la formació i el reciclatge de professionals i combatre l'eventualitat de la contractació. Crear l'agència catalana de turisme. Elaborar una llei d'ordenació i promoció del sector per posar fi a l'actual creixement indefinit. Establir una taxa turística per cobrir les despeses extres que provoca l'afluència turística als pobles i ciutats. |
ENRIC MILLO Cap de llista Crearem l'agència catalana de turisme, amb una gestió mixta pública i privada, per impulsar i coordinar eficaçment totes les polítiques necessàries. Cal millorar la formació i professionalització de les persones que treballen en el sector, fomentar un turisme de qualitat, promoure la internacionalització i captació de nous mercats exteriors, fidelitzar els turistes que arriben a Catalunya per primera vegada i impulsar una veritable diversificació del producte turístic, més enllà de l'oferta de sol i platja. |
JOAN BOADA CAP DE LLISTA Desenvolupar el pla estratègic de qualitat i sostenible del sector turístic que comportaria la concessió de crèdits tous per a la regeneració d'establiments; potenciar la formació i el reciclatge de professionals i combatre l'eventualitat de la contractació. Crear l'agència catalana de turisme. Elaborar una llei d'ordenació i promoció del sector per posar fi a l'actual creixement indefinit. Establir una taxa turística per cobrir les despeses extres que provoca l'afluència turística als pobles i ciutats. |
|||
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Mas i Montilla topen al cinturó metropolità |
|