| |||||
|
dimarts, 17 d'octubre de 2006 > Més autobusos, viatgers més repartits
L'increment del nombre de serveis de transport públic a l'àrea de Girona fa que els usuaris es distribueixin mésDAVID BRUGUÉ. Girona La posada en marxa, ahir, de l'increment de freqüències en el transport públic a l'àrea urbana de Girona va fer que en les línies habitualment més plenes el passatge anés més repartit, sobretot en les hores punta. Això es va notar especialment en les línies que uneixen Girona i Salt i la majoria d'usuaris veien com una millora notable el fet que ara tinguin disponible un autobús cada deu minuts. El primer dia també va suposar que a Salt es posés en marxa la que és la primera línia que només fa el recorregut per dins el municipi. A Girona cap expedició va anar buida. Altres efectes del pla van ser el fet que per primer cop autobusos provinents d'Anglès i Santa Coloma de Farners paressin a l'hospital de Santa Caterina. En total s'han augmentat un 77% el nombre de serveis.
Per als usuaris del transport públic en 47 municipis del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva el d'ahir va ser, d'entrada, un bon dia. Bàsicament pel fet que tenen més opcions de les que tenien fins ara per desplaçar-se. Més línies, més connectivitats i, sobretot, moltes més freqüències amb les quals moure's. Un primer efecte de l'increment en un 77% del nombre de serveis va ser que, segons deien alguns usuaris de la línia 3, que uneix Girona i Salt, a l'autobús s'hi estigués més còmode. «Per exemple si agafes l'autobús a quarts de dues molt sovint has d'anar dret perquè va tan ple que no hi ha mai seients lliures. Avui no ha passat», afirmava una usuària. I és que, segons coincidien diferents veïns consultats, la gent ahir va anar més repartida. «És veritat que avui s'ha anat més bé, i és una bona cosa tenir un autobús cada deu minuts. A veure si tant que diuen que agafis el transport públic finalment fan alguna cosa perquè sigui possible, perquè a vegades vols i és gairebé impossible», diu la Carmen, que viu a Salt però treballa a Girona. Casualitat o no, la connexió entre els dos municipis és una de les que més ha millorat: la línia 3 passa ara cada deu minuts i la 4, cada quinze a les hores punta i cada mitja hora la resta. Però, per exemple, també s'han incrementat notablement les freqüències de les línies 7, 11 i 10 de Girona i els viatges diaris entre la capital i Banyoles, on ara hi ha 27 trajectes diaris. També des d'ahir quatre expedicions diàries procedents de Santa Coloma i Anglès paren al Santa Caterina, quan fins ara només ho feien línies de Salt o de Girona. Segons va explicar la regidora de Mobilitat de Girona, Isabel Salamaña, cap de les expedicions que es van posar en marxa ahir a la ciutat va anar buida, i això sol, va dir, ja és un bon senyal perquè significa que els usuaris n'estan assabentats. De fet, es va enviar una carta a les zones de la ciutat per on passen les línies 3, 4, 7, 10 i 11 per informar dels canvis. «La gent s'ha repartit més que altres dies, cosa que és positiva. Ara el que cal és que cada cop més gent s'animi a agafar el transport», diu Salamaña. Aquest és un procés que continuarà al desembre amb la implantació de més línies i a l'abril amb l'augment de les freqüències a les línies urbanes de Girona. Un punt a part serà la posada en marxa, el 2008, de la unificació tarifària, que amb un sol bitllet permetrà agafar diversos autobusos. La negociació per a les millores no ha estat fàcil, va reconèixer ahir l'alcalde de Salt, Jaume Torramadé, que tot i que no se n'ha sortit del tot amb les pretensions que tenia el seu municipi, reconeix que l'acord ha resultat positiu: «En el passat és veritat que una única línia Girona-Salt satisfeia la situació, però les necessitats han canviat molt.» |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El primer autobús que només volta per Salt >Sarfa ha començat les obres per marxar de Palafrugell a Begur >I a Palafrugell, blocs de pisos >Busos cada deu minuts. |
|