Tomb de 180 graus en el futur del govern municipal de Pineda. L'anunci de moció de censura contra l'alcalde orquestrada pels dos socis de govern, el PSC i ERC, i amb el suport del PP ha quedat en no res. Ahir en roda de premsa, el portaveu del grup municipal socialista, Josep Lluís Fillat, va explicar el perquè de la decisió final. «Les condicions per plantejar una moció de censura no són les millors perquè som a pocs mesos de les eleccions municipals», va dir Fillat.
Pel portaveu socialista, malgrat que la desconfiança cap a l'alcalde es manté inalterable, ara sí que és possible continuar governant plegats. «Serà difícil, però hi ha molts projectes engegats que cal tirar endavant i no volem afavorir una situació de desgovern que afecti els ciutadans de Pineda», va dir. Josep Lluís Fillat va negar que la retirada de la moció de censura hagi estat marcada tant per la direcció comarcal com per la nacional del partit, però va admetre que aquests òrgans no estaven d'acord a presentar-la. Fillat, però, no va descartar que si la convivència amb CiU «es fa insuportable» marxin del govern o es torni a plantejar la moció de censura.
Per la seva banda, l'única regidora d'ERC en el tripartit de Pineda, Mònica Palacín –que porta l'àrea de Joventut–, va anunciar que abandonava el seu càrrec per la impossibilitat de continuar en un govern en el qual «ja no es té confiança» a l'alcalde. Palacín sí que va confirmar la negativa del partit a compartir cap pacte ni projecte «on sigui el PP», i va mantenir que la seva marxa a l'oposició «és un gest de dignitat i afavorirà la llibertat d'ERC per defensar els seus projectes».