L'autopista del Maresme, el tram fins a Palafolls, es va inaugurar fa dotze anys i ja llavors hi havia el compromís de creuar el riu Tordera. El PTOP va aprovar fa cinc anys el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de l'ampliació pel nord de l'autopista C-32, entre Palafolls i Tordera. La proposta, però, va quedar aturada depenent de com es resolia la connexió de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, una actuació polèmica per la manca de consens en el territori i que ha de dur a terme el Ministeri de Foment. Ahir es va confirmar que el ministeri ja ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de l'N-II i ha pres una decisió sobre el traçat. Per aquest motiu, la Generalitat ha tret la pols al perllongament de l'autopista.
MÉS DE TRES QUILÒMETRES
El nou tram tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i el formaran dos carrils ara en té tres de 3,5 metres d'amplada per cada sentit de la circulació. L'obra significarà també una remodelació de l'enllaç existent ara a Palafolls i la formació d'un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç, segons recull el projecte, es resoldrà amb la construcció d'una rotonda aixecada sobre el tronc de l'autopista.
L'estructura més destacada en l'ampliació és un viaducte de 800 metres de longitud que creuarà el riu Tordera, passarà per la zona de Jalpí i sobre la línia de tren Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, integrat per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit, «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí». Els alcaldes de Palafolls i Tordera, Valentí Agustí (PSC) i Joan Carles Garcia (CiU), respectivament, van celebrar la represa del projecte. Per Agustí, l'obra «ha de resoldre l'acumulació de trànsit a la GI-600 i els embussos constants de cotxes». L'alcalde de Tordera, d'altra banda, recorda que l'actuació ha d'anar lligada «inexorablement» al desdoblament de l'N-II «per superar d'una vegada per totes el traçat d'aquesta via».