El govern de la Generalitat, mitjançant l'empresa Gestió d'Infraestructures SA (GISA), va adjudicar ahir les obres per fer els dos túnels que han de permetre allargar la línia dels FGC al municipi i deixar-la preparada per a una futura possible ampliació fins a Matadepera. L'adjudicació per valor de 172,6 milions a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Copisa, FCC Construcción SA i Obrascón Huart Lain SA també preveu fer les obres de l'estació intercanviadora amb la línia de Renfe que s'ubicarà a sota de l'única estació que hi ha en funcionament d'aquesta companyia al municipi.
Els treballs començaran aquesta tardor i està previst que el doble túnel que es farà amb tuneladora i l'estació estiguin acabades a finals del 2009 amb l'objectiu que els trens hi comencin a circular l'any següent. Les dues adjudicacions s'acompanyen d'un pla d'auscultació perquè l'execució de les obres, amb les possibles vibracions o els moviments que es produeixin, s'ajustin als nivells màxims previstos en el projecte. El pla, en el qual s'inverteixen 6,2 milions, defineix els equips de mesura, l'evolució dels assentaments i la col·locació de sensors per controlar les convergències dels túnels que passen per sota del nucli antic de Terrassa.
A més, també es destinarà un milió d'euros per fer una campanya d'inspecció de les estructures d'un miler d'edificis per on passarà el traçat, que es va canviar en modificar-se el sistema constructiu amb l'anterior govern estava previst fer servir el sistema en mina i després que l'Ajuntament demanés que no passés per sota d'edificis històrics, com ara la catedral.
Amb les obres de perllongament de la línia del Metro del Vallès amb tres noves estacions a Terrassa es calcula doblar el nombre d'usuaris de la línia fins a arribar als 32.000 viatgers diaris.