L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), empresa que depèn del Ministeri de Foment, ha començat a construir el terra de l'estació subterrània del tren d'alta velocitat (TAV) al Prat del Llobregat. Per poder fer el terra, però, han hagut d'enllestir altres fases de la construcció. Primer es van fer les parets laterals de formigó armat que configuraran l'estructura de la futura estació. Després es va començar a col·locar el sostre, és a dir, una llosa que uneix les dues pantalles de ciment i que està formada per 356 bigues amb una longitud i gruix variable. Aquesta fase de l'obra es va començar durant l'estiu i només queda pendent d'execució un 35 per cent d'aquesta actuació. La instal·lació parcial d'aquesta llosa ha permès l'excavació d'una part significativa dels 306.000 metres cúbics on hi haurà el tram subterrani de les futures vies d'ample convencional. Un cop estigui completament acabada aquesta fase es podrà construir el terra de l'estació. Aquests dies, però, ja es poden veure camions traient terra d'aquests terrenys.
A part de la infraestructura per a la nova estació intermodal, també es faran subterrànies totes les vies al nucli urbà de la ciutat i es construirà un viaducte que substituirà el pont metàl·lic existent. Per a la realització de l'obra, que ocupa l'espai de l'antiga estació de Rodalies de Renfe, va ser necessari construir una estació provisional que se situa a uns 300 metres en direcció a Gavà i que va entrar en funcionament l'abril passat.