Tot i que la major part de la direcció, encapçalada per Joan Puigcercós i els exconsellers, era partidària de repetir el govern tripartit, les contínues crítiques del PSC als republicans i el que ERC considera que és una major subordinació del PSC al PSOE, ha situat Puigcercós en una posició equidistant, i Carod rep pressions perquè aposti pel pacte nacional. A mitjan mes, per exemple, el president d'ERC va dinar al camp de golf de Matadepera (Vallès Occidental) amb l'alcalde d'aquesta població, Jordi Comas, i altres càrrecs territorials, sobretot joves, entre ells l'alcalde de Banyoles, Pere Bosch. També hi eren el diputat Sergi de los Rios i la mateixa Llansana. Els càrrecs territorials van apostar pel pacte amb CiU, tot i que Llansana i De los Rios van nedar i guardar la roba. Allà es va convenir que, com a mínim, es miraria de crear una via de diàleg fins ara inexistent amb Mas, fent servir de pont el nucli convergent més sobiranista, Francesc Homs i Oriol Pujol, i també l'exdiputat Vicenç Villatoro, que torna a ser pròxim a la cúpula de CiU. Amb tot, a ERC han convingut dos equips de treball, un per crear ponts amb CiU i l'altre amb el PSC. A més, Carod ha admès que si Mas guanya de llarg, serà gairebé impossible justificar un altre tripartit, encara que sumi. Llansana va considerar ahir en declaracions a aquest diari que la trobada havia estat molt positiva i que va servir per reprendre relacions malmeses. «No es va parlar específicament d'aliances, però es va parlar de tot, tot i que no es va concretar res», va dir.
ERC ÉS COM ÉS
D'altra banda, ahir Carod i el secretari de comunicació i imatge d'ERC, Uriel Bertran, van presentar al Macba el lema de precampanya. ERC és diferent de la resta de partits i igual que la gent del carrer. Aquest és el missatge essencial: Esquerra.somcomsom.cat. En els comicis aspiren a obtenir 25 escons i obren la porta a qualsevol pacte. La precampanya incidirà en una desena de valors que, segons Bertran, fan d'ERC un partit diferent. Humans, coherents, perseverants, útils, catalanistes, d'esquerres... Són alguns dels trets que els republicans emfasitzaran des d'ara i fins al 15 d'octubre, quan comença la campanya oficial, combinant-los amb el missatge que Esquerra «és diferent dels altres partits però no de la gent». Carod va apuntar que la intenció és donar «un perfil molt humà, no de superhomes i superdones, sinó de persones amb virtuts i defectes».
ERC utilitzarà els colors corporatius, el groc i el negre. Distribuiran 400 tanques pel territori en les quals es podran llegir quatre derivades del lema, com ara Humans. Amb virtuts i, és clar, amb defectes i Patriotes. Però amb un projecte de país. També penjaran banderoles, posaran anuncis a la premsa i potenciaran la pàgina web del partit i del candidat. Serà el preludi de la campanya, que Carod va prometre «molt original».