| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de novembre de 2024


dimecres, 27 de setembre de 2006
>

La inversió de l'Estat a les comarques gironines creix el 2007 fins als 432 milions

El 2006 va ser de 370 i entre les partides que més pugen hi ha el desdoblament de l'N-II i la línia Barcelona-Puigcerdà

D. BRUGUÉ O. MAS T. BASTONS. Girona
La inversió prevista en el pressupost general de l'Estat per al 2007 a les comarques gironines augmentarà un 7,44% respecte a la que hi ha hagut aquest any i la situarà en més de 432,4 milions d'euros. S'inclouen novetats, com la partida per a l'Arxiu Històric de Girona, el nou passeig marítim de Montgó i la restauració del front marítim de Lloret de Mar, però s'hi mantenen grans clàsssics, com les obres a l'N-260 i el desdoblament de l'N-II. Cal destacar que la partida per a aquesta darrera carretera rep un important impuls i passa de tenir una consignació de 13 milions a ser de més de 33. L'obra del TGV continua sent de les principals, hi ha 13,5 milions per a la línia ferroviària Barcelona-Puigcerdà i es tanca el finançament del Teatre Municipal de Girona.

El 2006 l'Estat va reduir d'un 20% la inversió a les comarques gironines i va destinar-hi 370 milions d'euros, quan el 2005 s'havien superat els 400. El 2007 aquesta tendència es trenca i s'incrementaran les aportacions en un 7,44%, s'arribarà als 432.342.000 euros. El Ministeri de Foment i el de Medi Ambient són els que més diners aportaran al territori gironí, tot i que d'altres, com el de Cultura, engegaran nous processos, com l'anhelada construcció del nou Arxiu Històric al barri de Fontajau de Girona, amb una consignació de 300.000 euros. També sembla que es desencallarà un altre dels edificis culturals pendents a la ciutat, la biblioteca pública de les Casernes, que ha de rebre 500.000 euros per, a partir del 2008, rebre'n prop de 4 milions. Pel que fa a infraestructures, hi ha inversions que reben importants injeccions. És el cas de l'N-260, la futura autovia A-26, per a la qual es preveuen 17,7 milions per al tram que va des de Besalú fins a Argelaguer i gairebé 600.000 euros per al de Figueres-Besalú. En les atribucions de carreteres, hi ha aportacions menors com els 100.000 euros per a l'N-152 entre Puigcerdà i la frontera, l'N-260 entre Llançà i Figueres o els estudis per al futur pont del Ter, a Girona. Pel que fa a la xarxa del tren, no tot es redueix al TGV. Hi ha dues partides previstes per al 2007, amb 13,5 milions per a la línia entre Barcelona i Puigcerdà, quan el 2006 eren 841.000 euros. També es recullen inversions a les comarques gironines dins de partides generalistes de diversos ministeris. Per exemple, és el cas d'actuacions de conservació, restauració i conservació del medi natural i l'adquisició de material i obres en diferents edificis de titularitat estatal. (Més informació, planes 19, 20 i 34.)

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Inversions en costes i litoral

>Façana marítima de Lloret.

>Restaurar el castell de Sant Ferran.

>N-II, una de les inversions més grans.

>Tres grans obres en patrimoni

>Cultura, cap a Girona i Figueres

>L'N-II i el TGV, els més cars

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.