Com era previsible, les obres de desdoblament de l'actual N-II per convertir-la en una autovia (A-2) i la construcció de la xarxa del TGV continuen sent les partides més cares, des del punt de vista pressupostari. Pel que fa als treballs en la carretera, s'incrementa espectacularment la dotació respecte del pressupost del 2006. Aquest any es van pressupostar uns 13 milions d'euros, una xifra que el 2007 s'incrementarà fins a superar els 33 milions. L'Estat distingeix partides per a cada tram. Així, el que va des de Girona fins a la frontera té una consignació de 517.500 euros, i es converteix en el que menys diners rep. De fet, aquest és el tram que s'executarà l'últim i encara s'hi fan estudis. El que va des de l'aeroport fins a Fornells (ja en execució) s'emporta 2,4 milions, el de Caldes fins a l'aeroport (que també s'està fent) 7,4 milions. Resten tres trams més. Per al que va des de Caldes fins a Sils hi haurà una partida de 10,9 milions; entre Sils i Maçanet de la Selva, 9,9 milions, i entre Maçanet i Tordera, 2,3 milions més. Això suposarà donar, d'una vegada, un impuls a les obres del desdoblament i que aquests treballs comencin almenys en els trams que afecten la comarca de la Selva.
Pel que fa a les obres del TGV, el Ministeri de Foment destina una partida generalista de 38,4 milions d'euros per a la connexió de les línies d'alta velocitat entre València i Tarragona i Madrid amb la frontera. No obstant això, es preveuen més de 114 milions més en noves infraestructures ferroviàries.